Inalina skrev 2018-10-16 18:54:12 följande:
Aha ännu ett lite jobbigare gravidecken kan jag tänka mig- hört att det är väldigt vanligt med acne som symptom. Jag håller med om att det inte är någon hit på jobbet, dock har jag ett ganska fritt jobb så kan ta mina vilopauser. Är du sjukskriven då eller hur löser du det?
Skönt att du har grönsaker som cravings och inte choklad haha! Jag är mest sugen på mat och clementiner så jag varvar det ;) har heller inte spytt men idag var det nära tyvärr- får sån otrolig ångest av tanken att ligga o hulka på någon offentlig toalett :( så tar mig snabbt hemifrån till jobbet och inget däremellan! Yrseln har kommit de senaste dagarna och jag kallsvettas rätt mkt- hoppas detta är kulmen och att det vänder neråt igen snart :) kram
Sjukskriven är jag inte. Det var jag däremot i början av graviditeten när jag var inlagd på sjukhus och någon vecka efter det pga överstinulering. Jag har också ett väldigt flexibelt arbete där jag har möjlighet till att ta pauser och även ibland jobba hemifrån. Har dessutom en arbetsgivare som är förståelig. Däremot så är det jag själv som inte vågar jobba hemifrån för mycket, komma in för sent på mornarna osv för att jag aldrig gjort det förut. Vill liksom inte skapa misstankar bland mina kollegor men känns som att de redan börjar ana.
Men skönt att du kan ta vilopauser och att de hjälper. För mig hjälper inte vila utan är ständigt trött, det känns surt men samtidigt så kan det vara mycket värrre- så tacksam är man! :)
Jag delar verkligen den där känslan av rädsla att spy eller svimma på offentlig plats. Fy vad obehagligt.
Hoppas det går framåt för oss båda :)