Inlägg från: Goingen |Visa alla inlägg
  • Goingen

Vi som blivit gravida efter IVF

Hej! Blev tipsad om denna tråden av en tjej då jag skrev i en annan. Kanske ni kan lugns mig????????

Är det Någon som har erfarenhet av hinnsäck och storlek. Var inne i fredags 6+1 och hon sa att allt så bra ut som hon förväntade sig- hinnsäck och gulesäck men inget synligt foster än. men nu i efterhand så verkar min hinnsäck på 9,7mm väldigt litet för 6+1... Någon med tankar? Såg även att andra hörn precis sett foster och hjärtslag???? Alltså sånunderbary för Er?? men blir orolig att de inte sa att de trodde något var fel...

• Goingen
    anina skrev 2018-10-16 00:08:02 följande:

Hej.

Grattis till ditt plus. :)

Jag vet faktiskt inte hur stort det ska vara. Men när jag gjorde mitt vul i vecka 7 (6 plus 5 tror jag) så var mitt embryo ca 4 mm bara. Kollar man på bilden så tycker jag inte hinnsäcken ser så stor ut. Kan prova skicka bild privat. Hoppas och ber för att allt är bra hos dig.

Kram

Tack för ditt svar???? Jag ska tillbaka på torsdag 7+0 men vill vara helt förberedd på MA... är sådan riskanalytiker???? Skulle bara vilja njuta!
    Mjbo skrev 2018-10-16 08:31:25 följande:

Vet tyvärr inte heller hur stor hinnsäcken ska vara, så jag är inte till någon hjälp heller tyvärr. Jag gjorde mitt ul i 6+2, men jag fick inte ens veta hinnsäckens storlek så, dock va fostret 5 - 6mm lång. 

Stort lycka till, har du någon ny tid inbokad snart?

Det är ju just det- att om ditt foster var 5-6mm och mitt inte syntes så känns det ju som något är fel???? Försöker leva på hoppet men så jobbigt att vara vänta. Vill bara FP slut påsmeta om det inte är något. Ska som sagt tillbaka på torsdag igen i 7+0.

Har ni andra några symtom? Jag har inget illamående eller spända bröst som de flesta brukar h???? men trött och hungrig hela tiden samt molvärk och stickningar i livmodern och kite yrsel om jag ställer mig upp snabbt.

Trorndock jag inbillar mig så blir en lång väg tillbaka av att tidigare tränat varannan dag och ätit bra till nu 1månad av sängliggande och bara ätit hela tiden typ???? Om det nu inte är en graviditet vill säga...????
  • Goingen

Hej alla! Hoppas någon kan ge mig hopp...
    Har hela tiden legat i ne´derkant på allt- HCG, inget foster vid första VUL men nu idag 7+0 så var det ett tydligt tickande hjärta med hinnsäck och gulesäck.
    Dock kommer det ju återigen ett men...
    Han sa att fostret enbart var 3mm vilket är för litet för 7+0 och sa att jag inte kunde vara det. Men som sagt IVF är man rätt säker på tiden som jag förklarade. Han sa ändå att han var nöjd med vad han såg men att tiden inte stämde.
    Helt förvirrad så hörde jag med min mottagning livio i GBG under dagen och berättade om besöket.
    De säger att det inte är Jättelitet och att de inte ser någon anledning till oro. Ett tickande hjärta är alltid positivt och de bryr sig inte om mätning/storlek så tidigt- först i v12 man börjar mäta ordentligt isf.
    Så de ville inte kolla mig igen utan nu räknas jag som en vanlig gravid person som ska följa MVC.
    Inga blödningar men är så orolig då jag nu inte hittat en ända som haft så litet som mig där det gått bra...:(
    Har ni några erfarenheter av detta? Vill inte börja hoppas och tro på något som är dömt att inte lyckas från början...

• Goingen

Tack alla för svar! Får nog göra ett ultraljud då om 2v igen som ni skrev... Vill inte få reda på i v.12 att det slutat ticka...

• Goingen
    Mjbo skrev 2018-10-20 08:33:29 följande:

Inatt vaknade jag av hemska smärtor i nedre delen av magen. Blev så himla rädd!! :( gick upp på toa och kissade och förberedde mig på det värsta, blod, när jag torkade mig.. men det var det inte.. Tog två Alvedon och la mig sen igen... Gör fortfarande liite molande ont Men inatt var det riktiga kramper. Hemskt va ont de gjorde.

Någon som haft så??? Någon som vet vad det kan vara?! Så himla rädd nu :(

Ja tänker att när livmodern växer så ska de inte göra såå ont. Så de måste ha vart nått annat? Eller?! :(

Jag hade så i 6+3... Var livrädd men efter det gått över tillslut. så behövde jag gå på toa. Kan vara tarmarna som spökar... Det hoppas jag att mitt var iaf:)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF