BaKu skrev 2018-09-29 15:08:56 följande:
Det är fantastiskt hur mycket de kan göra idag. Vi behövde inte göra biopsi för fanns lite spermier att använda, men andra gången sa de att de fick leta länge för att hitta till alla äggen.
Jag mår ganska bra. Mådde illa till ungefär v 14 och sen minskade det. Dock haft foglossning länge, men med mitt bälte och en man som servar så går det bra. Dock börjar det bli tungt och jag har börjat må illa igen. Inte som i början, men har varit flera kvällar det kommer över en. Känns som jag blir mer och mer känslig för ansträngning och att slarva med maten. Är tröttare igen nu också. Men nu ska jag jobba två månader till och sen ska jag gå hemma i drygt en månad om bebisen kommer som planerat. Ska bli så skönt!
Minns inte hur mycket, men det är en hel del det minskar. Men som jag förstått det så minskar risken redan när man sett hjärtat på VUL. Sen finns det ju självklart aldrig garantier, men man får se varje steg som en seger. Nu är jag i stadiet där varje vecka gör ju att barnet får större och större chanser att klara sig utan komplikationer om det skulle välja att komma ut för tidigt. Men det går galet fort nu. Idag har vi 99 dagar kvar till BF. Vi är alltså nere på tvåsiffrigt och mannen börjar bli stressad över allt som ska hinnas med innan. Själv är jag ganska lugn. Det löser sig ju alltid :)
Då får vi hoppas att illamåendet håller sig borta, eller i alla fall inte blir värre. Skönt att du har sånt bra stöd, det är i sånna här tillfällen man ska få bli servad ordentligt! :)
Tror att vi tänker lika där, för mig är första etappen att klara vecka 12. Sen är det nästa steg osv, känns som om tiden går snabbare då. Jag har bestämt mig för att inte noja kring det jag känner eller inte känner i kroppen, och istället vara glad över att vara symptom fri såhär i början. (inte alla som har den turen)
Och waow 99 dagar kvar till bf! Känner mig fjuttig med mina 217 hahaha :) hoppas sista tiden blir hyfsat okej, blir nog skönt å bara ta det lugnt, du ska inte behöva stå ut så länge till allafall, och tänk så verkligt att det är så nära nu! Waow packa BB väska å allt sånt, kul kul! :) (om det känns tungt, kan du jämföra med mig å min långa väntan jag har kvar haha).
Men i vilken vecka är det dom säger att barnet är så pass färdigutvecklad att det "säkert" skulle överleva?