Kallamakka skrev 2018-09-25 22:26:11 följande:
Vad härligt med så positivt bemötande! Men så skumt med provsvaren, undrar vart i världen de är och snurrar runt tro??
Haha, ja.. Vi hade också lite otur, vi ringde in för att påbörja utredning i april, fick snällt vänta över sommarstängningen innan vi kunde komma in.. Fick tid först i oktober? (kändes som världens längsta väntan, och jag var så förbannad!), sedan spermieprovet på noll, med ett prov till efter tre månader... Sedan en jäkla ond spolning som jag gjorde helt i onödan(eftersom naturlig befruktning redan var utesluten) . Nää. Fy, längtar inte dit. Men så lätt det hade varit där och då om man visste att det skulle leda till det här i slutändan.
Det ända som är lika med IVF är väl väntan nu då! Haha :)
Tycker dock tiden går rätt fort, tycker precis jag bytte vecka, åså ny vecka på söndag igen och imorgon är det ju redan onsdag! (går in i vecka 10)
Tjoho!
Snart vecka 12!
Ja det kändes tryggt och lugnande inför framtiden.
Väntan är nog det vi alla upplevt. Som att inte allt annat är jobbigt nog.
Vi har också manlig faktor och minns den där hemska känslan efter första spremaprovet. Där var dock enda gången de skyndade på lite. Vi behövde "bara" vänta typ två månader för de tyckte det var onödigt då tre månader är för alla spermier och alla bildas ju inte samtidigt. De tyckte nog lite synd om oss och förstod väl att även nästa prov skulle bli dåligt så onödigt att vänta.
Jag tycker faktiskt att det gått fort efter VUL. Vi är ju redan i 25+3.
Kommer ihåg att det var en sån lättnad att passera vecka 12.
Hur mår du nu?