Ellencassandra skrev 2019-08-23 13:55:45 följande:
Jo men det går bra :) trivs jätte bra i min nya roll haha. Tyckte det var jätte jobbigt dom första veckorna. Tror det var mycket hormoner också. Eller egentligen allt. Hormoner, sömnbrist.. stor omställning helt enkelt. Ja det e svårt å ta in att man har en liten dotter :) hur går det för er?
Nä vi har inga rutiner alls faktiskt.. måste nog börja med det. Men går ganska bra ändå på nätterna å så :) sover bra! Så det e skönt :P
Vi som är med i iVF gruppen på Facebook ska ses i november i Stockholm! Om några är intresserade!
ja vad härligt att höra, låter tufft att må dåligt i början. jag tror att som du säger - sömnbristen är en rätt stor bov i et hela. sedan tyckte jag att man hade en förväntan att allt bara skulle vara så mysigt hela tiden - men mina bröst och bröstvårtor gjorde så förbannat ont och även fysiskt i kroppen var man ju inte särskilt fit så det var rätt tufft tyckte jag.
men efter ett par veckor när allt börjar läka och amningen funkade så blev det ju en stor vändpunkt
nu går det jättebra här, trivs så himla bra med henne och hon lär sig nya saker varje dag känns det som. vi tränar ganska mkt på att hon ska ligga på mage och bli stark i nacken och hon har börjat greppa saker och leker lite själv i babygymmet, och hon är väldigt 'med' hela tiden och ser sig omkring etc så det är jätteroligt. nu vet man hela tiden varför hon blir ledsen om hon blir det så det är lätt att åtgärda
har det gått bra för alla andra som är med i facebook gruppen? inte så många av 'de gamla' som skriver här längre!
Kram!