mammsen79 skrev 2019-08-29 08:08:55 följande:
Hur fick ni igång eran förlossning? Här är det segt har bf i dag haft förvärkar o små blödningar till o från barnmorskan konstaterade att han är fixerad o att jag är öppen 3 cm men att tappen inte är helt utplånad hon gjorde en hinnsvepning trodde värkarna skulle komma igång men i stället börja blöda mera o så har det avtagit. Är det bra om man går ut o går? Sitter mest i soffan om dagarna. Detta är mitt 3 barn men det var 13,5år sedan jag fick min yngsts, kan det vara för att man är äldre idag o det tar sådan tid innan det kommer igång? Detta började för 1,5 vecka sedan o jag vill helst inte bli igångsatt. Berätta gärna hur det var för er och hut gamla ni är o om drt är första andra eller tredje barnet. Tacksam för svar
För mig med första barnet började värkarna en måndag em/kväll och kom ca en gång var tionde minut hela natten, riktigt onda värkar, för att sedan öka till 2 på 10 från morgonen, men sedan avtog dem under fm, kom igång igen men aldrig mer än 2 på 10, åkte in till förlossningen tisdag kväll och då var jag enbart öppen 1 cm... blev ivägskickad på en timmes promenad innan jag ev skulle behöva åka tillbaka hem, men det gjorde susen, var öppen 4 cm när vi kom tillbaka, och förlossningen var igång. Dottern föddes onsdag morgon. Nu gravid med nummer 2 och hoppas på snabbare förlopp denna gång då jag var helt utmattad när förlossningen startade. Hoppas det kommit igång för dig nu!