Inalina skrev 2019-02-25 10:29:01 följande:
hoppas ni haft en härlig helg! nu börjar jag VERKLIGEN se gravid ut på riktigt - härligt tycker jag =)!
nej fåtöljen har jag inte sett skymten av haha - tror den är i tullen nånstans och gås igenom ;) men längtar tills den kommer - inom ett par veckor hoppas jag!
nä precis - nu kan det ju vara dags att beställa barnvagnen - hört att det kan ta några veckor - och ni visste väl redan vilken ni ville ha? vissa grejer är ju skönt att inte behöva vänta till sista minuten med. min väska är TOKPACKAD nu inför hemfärd i morgon - den där myspölen tog JÄTTESTOR plats och bara tur att den precis får plats när jag klämmer i den i väskan haha! sen har lillan fått en helt ny garderob med kläder också - så henne kommer det inte gå någon nöd på ;) hittade en Newbie-butik igår där jag kunde gå o klämma o känna på sakerna - köpte några såna där dreglisar och några hårband - sååå fina!! kul med lite 'assocearer' tycker jag! (skulle ju aldrig ta hål i öronen eller nåt sånt på lillan - men de där hårbanden med rosett som är mjuka älskar jag!) och hoppas hon gör det med hehe!
jag har hört att det är jättebra att köpa såna där små 'filtar' av muslin-tyg - någon härinne som vet vart jag kan få tag i det??? tydligen bra vid amning och kräkning etc... lätt o tvätta o torka upp från golvet o sådär med också...
Jag med, min mage är riktigt stor nu.. Och det känns! haha.. Är inte tungandad som vissa verkar bli, men känner att enkla saker är såå jobbigt nu, bara som att plocka ur diskmaskinen, ja stonkar och stönar och kommer på mig själv ibland att men gud hur ja låter redan, hur ska ja låta om 10 veckor! haha :P
Just det, det kanske tar lite längre tid att få sakerna skickade till dig. Hur som helst så blir du nog nöjd ;) Ska den stå i vardagsrummet? :)
Åh va roligt att du fått hem allting nu! För nu är du hemma igen va?? Hur va vistelsen i Sverige annars? Kul att träffa familj och vänner förstår jag.. och att du nu får hem alla saker du beställt oxå, visst känns det mer verkligt?
Du är i vecka 28 nu va? Jag går in i vecka 28 imorgon, ska till barnmorskan idag på besök.. Ska bli spännande att se hur mycket magen växt sedan ja va där sist för tre veckor sedan.. :P
Angående barnvarg så va jag till butiken igår som vi skall beställa den från, de sa att de tar MAX 3 veckor från beställningsdatum. så de kändes ju skönt iallafall att det inte va flera månader, va lite orolig för det. Vi bor ju som sagt inte direkt centralt, så man vet ju aldrig hur postgången är :P Men nu har vi fått svar på det iallafall och ska beställa vagnen om någon vecka :)
Hur har ni gjort med bilbarnstol? Har ni köpt någon sådan? i sådant fall vilken? :)
Muslinfiltar har jag tyvärr ingen koll på, måste googla ;)