jaktenpaflow skrev 2019-03-04 13:00:22 följande:
Just det!! Visste väl att det var några som hade haft det:) Kommer de regelbundet när de börjar eller är det några enstaka? Är din tapp påverkad? Min var inte det vid förra besöket för någon vecka sen. Ska tillbaka på torsdag för att kolla moderkakan så då lär hon ju se. Åh bra tips om magnesium! Äter du andra kosttillskott? Ja precis är sjukskriven pga blödningarna och moderkakans placering. Inte haft några fler blödningar som tur är! Hur mår du? Jobbar du fortfarande? Vad kul att ni reser så ?mycket? hur går det att flyga med magen? Kram
alltså på nätterna har jag inte så bra koll eftersom jag sover lite också ;) ibland haha!
nu bara idag har jag haft minst 3 sammandragningar på förmiddagen - men hoppas det lugnar ner sig. det är ju inte jobbigt - mer konstigt och ev lite obehagligt. nej min tapp har inte vart påverkad hittils - men är glad att jag ska dit nästa vecka igen och kolla - är ju ändå orolig att föda för tidigt. annars tar jag dha och de vanliga gravid-tabletterna med lite vitaminer i etc. Och blutsaft ;)
skönt om din tapp inte var påverkad och att du inte haft fler bödningar såklart!!
om de i sverige säger att de vill göra kejsarsnitt pga av olika anlendingar är det nog det bästa för barnet och dig. då de redan är restriktiva med snitt så tror jag du får ställa in dig på det och inte kanske bråkda emot för mkt. Du kan väl ändå inte välja?
Här i schweiz däremot tycker de ofta att man ska få en second opinion av en annan läkare - för här finns en hel massa anledningar att de planerar in kejsarsnitt!/sätter igång förlossningen tidigare än behövs. Några exempel är att läkaren som ska vara med på fölossningen kanske har semester veckan du ska föda - så de planerar in att köra igång tidigare , en hel del får planerat kejsarsnitt då de tycker att barnet kommer bli 'för stort' för vaginal förlossning (detta hör man rätt sällan om i sverige och där föds större barn). är man väldigt liten som kvinna och de tror att barnet är VÄLDIGT stort kanske det skulle hända även i sveirge men har själv aldrig hört om det - och nu har jag hört flera stycken här i schweiz så då ber många om en second opinion.
Men ligger barnet i säte eller moderkakan är påverkad på nåt sätt så kan jag förstå om de inte vill chansa att starta en vanlig förlossning. Dock föds väl rätt många barn i säte även i Sverige?