jaktenpaflow skrev 2019-03-04 21:42:02 följande:
Ja vissa sammandragningar är verkligen inte roliga, men det är ändå skönt att veta att det är helt normalt och så länge tappen inte är påverkad så är det säker lugnt:) Haha Nää svårt att veta på nätterna:)) Om de kommer så är de väl förmodligen svaga, annars skulle man ju vakna!:) Nej precis jag får inte välja om det är så att moderkakan fortfarande ligger för födselkanalen eller vad det heter:) Och det skulle ju innebära extrem stor risk så självklart vill jag inte det... Han ligger i tvärläge förmodligen pga moderkakan och eftersom moderkakan är ivögen så gör de inget vändningsförsök eller ens föreslår naturlig födsel. Jag kommer känna mig bekväm och tacksam oavsett vad det blir så länge det är det säkraste sättet. Är bara livrädd för omständigheterna vid ks haha, kateter och sprutan får mig att bli svimfärdig!:)
Men ok vaf lyxigt, vet man vilken läkare som ska förlösa en?! Vad anses vara ett för stort barn i Schweiz? Universitetssjukhus låter tryggt och bra tycker jag:) Vi har ju fritt vårdval här så vi får välja förlossning i mån av plats. När flyttade du från Sverige?:) Ja i Sverige föds det en del i säte, finns speciella sätes team har jag förstått det som:) Jag personligen skulle dock aldrig våga haha!
nä igår hade jag ingen rolig dag med minst 20 smdr under dagen - även i viloläge. jag proppade i mig magnesium, och någon annan 'medicin' jag fått här som är lite örtbaserad eller nåt, samt la en blöt varm handduk sprayad med lavendelolja på magen när jag kom hem. Först då började allting avta. och idag känner jag ingenting alls - underbart!! (sov ut en halvtimme längre också och tog det lugnt på min väg till tåget).
min kollega hade berättat för min chef hur jag mådde igår och idag kom han och sa att herregud du får ju sjukskriva dig om du har för mkt stress eller ont etc. Känns bra att ha stödet därifrån i alla fall - men hoppas inte jag ska behöva sjukskriva mig alls såklart.
ja men ligger moderkakan fel så förstår jag - då går det ju inte att göra något åt det. Och jag tycker inte kejsarsnitt verkar så farligt alls, du kan ju be om att inte behöva se någon spruta - och kateter har du ju så kort tid så det kommer du inte tänka på sen
I schweiz anses barn på 4kg stora - men jag är ganska lång själv så det ska nog inte vara någon fara. de har sagt att lillan följer sin kurva som hon ska hittills i alla fall så inte fått några förslag om ks ännu...
flyttade från sverige för 9 år sedan - men har ju ett stort kontaktnät och all familj där så känns nästan som att man bor där ibland ändå ;)
hehe man stannar 4 dagar på sjukhus om bebisen föds efter kl 14 och 3 dagar om den föds innan kl 14. får man kejsarsnitt är det vanligt upp till en vecka.
Jättefina namn ni har tänkt er! vi måste ta tag i det där - men vi var liksom båda överens att vi ville se henne först men måste skaffa en topp tre lista nu snarast känner jag så vi kan komma överens på sjukhuset!
Ja jag köpte föda utan rädsla-boken i sverige förra veckan - den var så liten och behändig ändå :) har redan läst den som e-bok men vill kunna märka vissa avsnitt och tror några avsnitt var för partnern också! jag gillade den!!