• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • SofieElise
    SofieElise skrev 2018-11-12 06:22:49 följande:

Nu dippade tempen på ÄL+9, haft molvärk sedan ÄL+6 men ganska mkt igår på ÄL+8. Borde inte ha mens riktigt än, har bim 16/11...

Enl NC är det bara ÄL+8 idag, känns så tråkigt om det inte tagit sig den här mån heller..
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-11-12 08:48:17 följande:

Enl NC är det bara ÄL+8 idag, känns så tråkigt om det inte tagit sig den här mån heller..

Du är ju fortfarande högt över baslinjen. Brukar du dippa så när du ska ha mens? Dvs inte hela vägen ner och sen ner under?
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-12 09:06:28 följande:

Du är ju fortfarande högt över baslinjen. Brukar du dippa så när du ska ha mens? Dvs inte hela vägen ner och sen ner under?

Den blå är den här månaden (lila linjen är m progesterall så därför min lutealfas är två dgr längre). Hoppas den går upp igen, blev så besviken imorse
  • SofieElise
    SofieElise skrev 2018-11-12 10:27:42 följande:

Den blå är den här månaden (lila linjen är m progesterall så därför min lutealfas är två dgr längre). Hoppas den går upp igen, blev så besviken imorse

Kanske syns bättre på den här. Det är liksom för tidigt för dipp och mens

• oshark
    SofieElise skrev 2018-11-12 11:14:07 följande:

Kanske syns bättre på den här. Det är liksom för tidigt för dipp och mens

Hm, ja, du har ju ett mönster där. Dock har du ju tidigare dippat lite runt +6/7 så det kanske bara är en sen sån dipp om du har tur. Håller tummarna!
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-12 11:40:37 följande:

Hm, ja, du har ju ett mönster där. Dock har du ju tidigare dippat lite runt +6/7 så det kanske bara är en sen sån dipp om du har tur. Håller tummarna!

Tack, hoppas det! Tyckte ändå den här mån såg annorlunda ut först, hoppas det är en sån dipp. Sov också dåligt i natt, 8 h men vaknade 3 ggr så kan ju påverkat
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-11-12 11:43:32 följande:

Tack, hoppas det! Tyckte ändå den här mån såg annorlunda ut först, hoppas det är en sån dipp. Sov också dåligt i natt, 8 h men vaknade 3 ggr så kan ju påverkat

Min erfarenhet av dålig sömn är dock att temperaturen blir högre.. Om jag bara vaknar och domnar om, dvs inte kliver upp, bruksr det dock inte röra dig om en tillräckligt stor skillnad för att det dka vara en avvikande temperatur.
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-12 12:01:52 följande:

Min erfarenhet av dålig sömn är dock att temperaturen blir högre.. Om jag bara vaknar och domnar om, dvs inte kliver upp, bruksr det dock inte röra dig om en tillräckligt stor skillnad för att det dka vara en avvikande temperatur.

Kanske kan vara så, får se imorgon om den gått upp ngt.

Hur går det för dig?
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-11-12 12:05:48 följande:

Kanske kan vara så, får se imorgon om den gått upp ngt.

Hur går det för dig?

Jag väntar på ÄL. Hoppas på söndag, ska ÄL-testa på torsdag första gången
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-12 12:48:18 följande:

Jag väntar på ÄL. Hoppas på söndag, ska ÄL-testa på torsdag första gången

Spännande! Lycka till :)
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid