• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-11-08 22:21:07 följande:

Det där med tappen har jag inte fått kläm på. Har testat att känna några ggr men får lite ångest över att bakterier ska hamna fel. Jag hoppas du hittar din cykel snart och att den blir mer regelbunden. Jag slutade med ppiller i slutet av juni, i sept kändes det som allt var återställt, så gick nog rätt fort. Åt ppiller i tre år. När slutade du m dina? Vattniga flytningar är väl också sk fertila?

Ja, vattniga är ganska fertila och äggvite väldigt.

Slutade i början av augusti. Men ÄL CD17/18 passar mig alldeles utmärkt den här cykeln så har inga problem om det kvarstår så
  • Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-08 22:21:07 följande:

Det där med tappen har jag inte fått kläm på. Har testat att känna några ggr men får lite ångest över att bakterier ska hamna fel. Jag hoppas du hittar din cykel snart och att den blir mer regelbunden. Jag slutade med ppiller i slutet av juni, i sept kändes det som allt var återställt, så gick nog rätt fort. Åt ppiller i tre år. När slutade du m dina? Vattniga flytningar är väl också sk fertila?

Å vad jag känner igen mig i den rädslan! Efter ett sent missfall sommartiden på att bakterier kommit upp och infekterat moderkakan vågar jag fan inte ens använda tampong! Sex innan äl, det är det enda som kommer in!
  • Jojjans
    Jojjans skrev 2018-11-09 07:07:24 följande:

Å vad jag känner igen mig i den rädslan! Efter ett sent missfall sommartiden på att bakterier kommit upp och infekterat moderkakan vågar jag fan inte ens använda tampong! Sex innan äl, det är det enda som kommer in!

Som berodde* inte sommartid...
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-08 22:39:57 följande:

Ja, vattniga är ganska fertila och äggvite väldigt.

Slutade i början av augusti. Men ÄL CD17/18 passar mig alldeles utmärkt den här cykeln så har inga problem om det kvarstår så

Håller tummarna för dig!
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-09 07:07:24 följande:

Jag beklagar! Då förstår jag verkligen din rädsla, man ska nog vara försiktig. De ggr jag har känt på tappen har jag typ börjat nojja efter och få för mig att det känns konstigt och det säkert är någon bakterie
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-11-09 07:28:36 följande:
    Jag beklagar! Då förstår jag verkligen din rädsla, man ska nog vara försiktig. De ggr jag har känt på tappen har jag typ börjat nojja efter och få för mig att det känns konstigt och det säkert är någon bakterie
    Ja, det är ju förstås jätteviktigt att man har tvättat händerna ordentligt innan och är försiktig. Sen gör jag det bara på morgonen, vilket innebär att jag iaf reducerat antalet potentiella bakteriefyllda ytor jag vidrört eftersom jag precis har vaknat och bara rört min telefon, NC-termometer, täcket och sovrums- och toadörrarna innan jag tvättat händerna för att känna på den.

Ska man på bästa sätt analysera flytnigar ska man ju egentligen "samla in" dem där uppe kring också, så känner att jag får två-i-en av det (plus att jag inte är så skraj för bakterier - men jag har ju haft turen att aldrig ha en anledning till att bli det heller!).
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-09 09:40:20 följande:

Ja, det är ju förstås jätteviktigt att man har tvättat händerna ordentligt innan och är försiktig. Sen gör jag det bara på morgonen, vilket innebär att jag iaf reducerat antalet potentiella bakteriefyllda ytor jag vidrört eftersom jag precis har vaknat och bara rört min telefon, NC-termometer, täcket och sovrums- och toadörrarna innan jag tvättat händerna för att känna på den.

Ska man på bästa sätt analysera flytnigar ska man ju egentligen "samla in" dem där uppe kring också, så känner att jag får två-i-en av det (plus att jag inte är så skraj för bakterier - men jag har ju haft turen att aldrig ha en anledning till att bli det heller!).

Sålänge man är noggrann med hygienen så tror jag inte det är någon fara, precis som du gör är ju garanterat lugnt.

Man kan ha otur såklart, men det är ju ovanligt.

Nu har min temp stigit !

• Jojjans

Godmorgon hörni

Jag har ju upplevt att min temp inte steg tillräckligt högt denna månad. Den steg tillräckligt högt för att bekräfta ägglossning, men antagligen inte tillräckligt högt för att ett ägg skulle fästa - mycket riktigt tog det sig inte utan mensen kom i torsdags.

När jag sökte på information om det så hittade jag denna hemsida om traditionell kinesisk medecin. Jag vet inte vad de olika tillstånden betyder eller hur man behandlar det inom TKM, men tyckte det var superintressant att läsa om vad som anses vara ett avvikande temperaturskillnader i sammanhanget.

am-kliniken.se/basal-kroppstemperatur/

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid