• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • becca90
    SofieElise skrev 2018-11-08 17:03:33 följande:

Gjorde du några lh-test som du kan registrera? Registrera både neg o pos. Det var ju bekräftat på vul, borde registreras som positivt.

Ser absolut ut som ÄL 24/10, efter som tempen stiger 0,6 grader efter.

Håller med om att du ska ta bort tempen 20/10, ser att du tagit den någon annorlunda tid också (cirkel istället för prick) så kanske därför

Nä inga lh test :/

Tog bort tempen den 20/10 men det räckte ej.. den va efter 1/11 som äl flyttade sig..
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-08 07:02:33 följande:

Min temp har också legat lägre och steg långsammare denna månad. Vet inte om det är därför, men det blev inget. Fick min mens under natten...

I våras hade jag ägglossning från vänster sida när vi gjorde vårt första försök. Andra försöket äl från höger och då tog det sig. Första äl efter mitt missfall var från hö men den cykeln hoppade vi över, så mina förhoppningar barn låga inför denna cykel från vänster sida, och mycket riktigt... ingen bebis.

När jag har äl från vänster sida så verkar inte temperaturen bli lila hög, och jag får oftare spottings innan mens. Kanske kan vara så att gulkroppen på den sidan blir för svag.

Vad tråkigt att det inte tog sig nu, håller tummarna för en augustibebis istället!

Jaha, men så kanske det kan vara att det beror på vilken sida. Ja låg temp känns inte så positivt. Får se. Aldrig haft så innan men inte tempat så länge heller.
  • SofieElise
    becca90 skrev 2018-11-08 09:33:11 följande:

Kan jag snälla få hjälp av någon som kan tempning??

Enligt vul och temp (då) hade jag äl 24/10 men nu har FF ändrat min äl?! Jag hade bim igår och är idag på cd 31.

Vad tror ni?

Hur lång lutealfas har du (äl till bim)?
  • becca90
    SofieElise skrev 2018-11-08 17:08:22 följande:

Hur lång lutealfas har du (äl till bim)?

Har aldrig fått bekräftad äl förut så är faktiskt lite osäker.. tror ja har ganska tidigt äl. Men har en väldigt regelbunden cykel på 30 dagar.. skulle haft mens igår. Testat negativt iförrgår men min temp fortsätter upp och jag har symtom.

Kan vara så att jag sovit med öppen mun på den andra dippen och att det är därför dippen blev? Jag vet faktiskt inte. Vet att tempen brukar dippa till 35,5 dagen innan mens..
  • SofieElise
    becca90 skrev 2018-11-08 17:05:54 följande:

Tog bort tempen den 20/10 men det räckte ej.. den va efter 1/11 som äl flyttade sig..

Men när du fick äl bekräftat genom vul, det borde kunna räknas som positivt test typ
  • SofieElise
    becca90 skrev 2018-11-08 17:05:54 följande:

Men när du fick äl bekräftat genom vul, det borde kunna räknas som positivt test typ
  • becca90
    SofieElise skrev 2018-11-08 17:23:45 följande:

Okej, så man kan lägga in det i FF?
  • Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-08 17:07:29 följande:

Vad tråkigt att det inte tog sig nu, håller tummarna för en augustibebis istället!

Jaha, men så kanske det kan vara att det beror på vilken sida. Ja låg temp känns inte så positivt. Får se. Aldrig haft så innan men inte tempat så länge heller.

Ja jag hoppas då på äl från höger sida och att det tar sig, vet inte varför men gillar tanken på augbebis mer än julibebis även om jag helst skulle ha blivit gravid igår typ.
  • becca90

Nu la jag till ?äggviteflytningar? i FF och då satte den tillbaka äl!

Ser det ut som ja kan va gravid eller borde ja vänta mig en sen mens?

• oshark
    becca90 skrev 2018-11-08 17:36:45 följande:

Nu la jag till ?äggviteflytningar? i FF och då satte den tillbaka äl!

Ser det ut som ja kan va gravid eller borde ja vänta mig en sen mens?

Nu har ju nåt helt annat hänt för din baslinje har flyttats ner under alla temperaturer förutom 24 okt. Innan ÄL ska ju tempen i regel ligga under baslinjen.

Om vi inte vet din lutealfas kan vi inte gissa tyvärr. Du kan förstås vara det. Men om du inte är det skulle jag säga köp en temp med två decimaler och eventuellt, om du inte redan är det idag, bli lite mer rigorös i ditt tempande. Samma tid, samma sömn, samma ställe i munnen, etc. Jag brukar känna att det för mig är bättre att avaktivera en temp om den avviker och se hur tempen beter sig de kommande dagarna. Ser den jag avaktiverade då ganska normal ut aktiverar jag den bara igen.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid