cassandra92 skrev 2018-11-11 13:14:09 följande:
Nej. Så jag kanske bara ska sluta med NC för det är det jag inte gillar haha. Så jag ska nog bara hålla mig till mitt armband och ÄL-tester. Anledningen att jag lite trodde på det är att jag hade älflytningar i torsdags, men det kan man väl ha långt innan?
Om du inte tempar rätt kan ju inte NC veta. Det är därför man måste markera alla temperaturer som inte följer mönstret som avvikande.
Jag tempar 06:45 varje måndag - fredag. Då har jag också gårt och lagt mig ca 22:30-23 kvällen innan. Vaknar jag senare på helgen tar jag antingen inte tempen alls, eller så markerar jag den som avvikande. Gör man inte det blir det fel i algoritmen.
Det finns jättemycket information om hur viktigt det är att vara konsekvent på deras hemsida - och massa tips. Tempar man rätt 5 dagar i veckan ska 2 saknade eller strukna temperaturer inte göra för mycket för helheten. Men om du har två höga temperaturer varje vecka som du inte markerar som avvikande gör det ganska stor skillnad.
Har du ett annat sätt som du tycker är bättre verkar det ju som att du borde hålla dig till det istället? Jag använder ju både NC och FF, men basen i båda är samma temperaturmätning på morgonen, bara atr man kan fylla i mer info runtom i FF.