• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Clemmentina
    Anonym (M.) skrev 2019-03-14 14:10:30 följande:

Nä precis, men även om FF inte är säker så tycker jag ändå det känns väldigt säkert att jag haft äl. Tycker jag har en tydlig tempstegring ändå. Nu tror jag iofs det stod att den är streckad för att den enbart utgår från tempen och att den skulle kunna bli säkrare om jag lade in andra symtom, så det verkar som att FF inte direkt är osäkra rent temp-mässigt?

Jag tror jag har 14 dagars lutealfas men brukar inte testa positivt så himla snabbt, så kommer vänta till efter (min riktiga - inte FF:s) BIM :)

Precis så är det! FF vill ha mer än bara temp (även flytningar) för att helt säkert sätta ut ägglossning. Skulle ockdå säga att det ändå är rätt säkert att du hade ägglossning där den streckade linjen är. Jag hade väntat 4-5 dagar att testa (om mensen inte dyker upp innan).
  • SofieElise

[quote=79499499][quote-nick]Anonym (Nervös) skrev 2019-03-12 10:01:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Hur har det gått?

• Anonym (M.)
    Clemmentina skrev 2019-03-14 15:08:58 följande:
    Precis så är det! FF vill ha mer än bara temp (även flytningar) för att helt säkert sätta ut ägglossning. Skulle ockdå säga att det ändå är rätt säkert att du hade ägglossning där den streckade linjen är. Jag hade väntat 4-5 dagar att testa (om mensen inte dyker upp innan).
    Aha okej. Då lär jag få vänja mig vid streckade linjer hehe, för några äl-flytningar har jag nästan aldrig. Hade lite sådana flytningar en dag, 4 dagar innan äl, annars är det mest vita krämiga flytningar... Tänkte testa om en vecka, om inte mensen kommit innan :) Vågar dock inte hoppas för mkt eftersom vi bara fick till det två gånger, dagen innan äl och två dagar innan, till skillnad mot för tidigare då vi kört varannan dag större delen av cykeln..
  • Clemmentina
    Anonym (M.) skrev 2019-03-14 18:06:31 följande:

Aha okej. Då lär jag få vänja mig vid streckade linjer hehe, för några äl-flytningar har jag nästan aldrig. Hade lite sådana flytningar en dag, 4 dagar innan äl, annars är det mest vita krämiga flytningar... Tänkte testa om en vecka, om inte mensen kommit innan :) Vågar dock inte hoppas för mkt eftersom vi bara fick till det två gånger, dagen innan äl och två dagar innan, till skillnad mot för tidigare då vi kört varannan dag större delen av cykeln..

Det är många som aldrig får äggviteflytningar så har men inte det blir det streckade linjer. Jag har inte heller det vid varje ägglossning! Det kan absolut räcka ändå. Håller tummarna!
  • Anonym (M.)
    Clemmentina skrev 2019-03-14 18:51:41 följande:
    Det är många som aldrig får äggviteflytningar så har men inte det blir det streckade linjer. Jag har inte heller det vid varje ägglossning! Det kan absolut räcka ändå. Håller tummarna!
    Ja, jag har blivit gravid två gånger trots att jag inte har äl-flytnignar så känns inte som att det spelar så stor roll egentligen:P

• oshark

Är det någon här inne som testat Letrozol? Vad hade ni för biverkningar? Påverkades era äggviteflytningar? Påverkades er temperatur under tiden ni tog pillrena?

• ivovanon

oshark skrev 2019-03-20 10:57:39 följande:

Är det någon här inne som testat Letrozol? Vad hade ni för biverkningar? Påverkades era äggviteflytningar? Påverkades er temperatur under tiden ni tog pillrena?

Jag fick letrozol denna cykel, dag 5-9 pga mellanblödningar mellan ägglossning och mens. Är också lite fundersam över kurvan. Det har sedan jag tog tabletterna varit väldigt svajigt, och det står att jag haft ägglossning men de ojämna kurvorna får mig att tvivla. Har förövrigt annars ägglossning av mig själv och fin kurva, letrozol fick jag för att ge ägglossningen en boost och förhoppningsvis slippa blödningar. 

Vad gäller biverkningar fick jag en tokig huvudvärk som höll i sig konstant och sen blev riktigt hemsk sista dagen. Gick dock över när jag tagit sista tabletten. Fick även mindre ägglossningsflytningar vilket känns lite dumt :/

• Anonym (Milian)

Vad tror ni om kurvan?

Testade idag bim -4 och med rfsu kom det upp 2 rosa streck och med babyplan var det som en skugga

• SofieElise
    Anonym (Milian) skrev 2019-03-23 12:42:01 följande:

Vad tror ni om kurvan?

Testade idag bim -4 och med rfsu kom det upp 2 rosa streck och med babyplan var det som en skugga

Spännande! Har du bild på testen? Tycker kurvan ser lovande ut!
  • Anonym (Milian)
    SofieElise skrev 2019-03-23 23:55:53 följande:

Spännande! Har du bild på testen? Tycker kurvan ser lovande ut!

Bild har jag med det blir så dålig uppladdning...

• Anonym (Milian)

Idag var det svagt streck igen på 2 tester

• Anonym (Milian)

Testat med rfsu och fick ännj starkare streck än igår..

Tod digitalt i samma urin men det visade inte gravid och tempen steg ännu mer imorse

• Clemmentina
    Anonym (Milian) skrev 2019-03-25 19:03:29 följande:

Testat med rfsu och fick ännj starkare streck än igår..

Tod digitalt i samma urin men det visade inte gravid och tempen steg ännu mer imorse

RFSU är tyvärr kända för spökstreck men det är ju inte kört än. Vänta in bim och testa igen med Cb digitalt.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid