• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Clemmentina
    Anonym (M.) skrev 2019-03-08 07:36:20 följande:

Okej. Typiskt att det inte riktigt fungerar när jag inte har så tydliga flytningar.. OM jag eventuellt haft något som liknat äggviteflytningar den här månaden så var det i så fall en dag fyra dagar innan äl=/ Jag vet ju dock att jag har haft äl när tempen höjs eftersom jag tidigare blivit gravid trots att jag inte har dessa flytningar...

Precis, det spelar ingen roll. Tempen är nog tillräcklig i ditt fall. Det är ju långt ifrån alla som får fertila flytningar (och en del får snarare vattniga flytningar än äggviteflytningar) men ändå får ägglossning.
  • Anonym (N)

Hej alla!

Jag har ju som sagt inte haft någon ägglossning osv sen jag fick barn för snart ett år sen. Fick första mensen förra månaden och tempat i några månader.

Ser det ut som en faktisk ägglossning eller ser de skumt ut? Vet inte alls hur man läser av, men tycker att den går väldigt upp o ner vilket även FF säger trots utsättning av äl.

Hur går det för alla?:)

• Anonym (N)

Hej alla!

Jag har ju som sagt inte haft någon ägglossning osv sen jag fick barn för snart ett år sen. Fick första mensen förra månaden och tempat i några månader.

Ser det ut som en faktisk ägglossning eller ser de skumt ut? Vet inte alls hur man läser av, men tycker att den går väldigt upp o ner vilket även FF säger trots utsättning av äl.

Hur går det för alla?:)

• Lyra78

Hej! Tänkte kolla med er om ni vet om det betyder något särskilt att min kurva for upp ytterligare ett "trappsteg" DPO8. Vill ju tolka det som ett positivt tecken förstås Skrattande. Tyvärr vet jag inte hur jag får in bilden här (FF basic)

• Anonym (N)
    Lyra78 skrev 2019-03-12 09:32:48 följande:

Hej! Tänkte kolla med er om ni vet om det betyder något särskilt att min kurva for upp ytterligare ett "trappsteg" DPO8. Vill ju tolka det som ett positivt tecken förstås . Tyvärr vet jag inte hur jag får in bilden här (FF basic)

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men känns ju som det borde vara positivt :)

Kan du inte ta en screenshot, beskära så man bara ser den och lägga upp :)
  • Anonym (Nervös)

Hur tycker ni det ser ut? Är på bim -2, försökt 7 mån, vill så gärna men vågar inte hoppas...

• Anonym (M.)
    Lyra78 skrev 2019-03-12 09:32:48 följande:

Hej! Tänkte kolla med er om ni vet om det betyder något särskilt att min kurva for upp ytterligare ett "trappsteg" DPO8. Vill ju tolka det som ett positivt tecken förstås Skrattande. Tyvärr vet jag inte hur jag får in bilden här (FF basic)

Jag läste om det förut, minns inte vad dom kallade det men det fanns ett namn för det. Blev dock inte så mycket klokare av det. Dom började skriva att det var ett tecken på att det kunde vara en graviditet men även att många har en sådan utan att vara gravid och att många som blivit gravida inte har en sådan stegring.. Så vad dom baserade det första på vet jag inte... Med andra ord: "Du kan vara gravid..eller inte" haha
  • Anonym (M.)

Jag har en fråga om FF. Jag förstår inte riktigt. Dom har satt ut äl, men tycker att jag ska ha mens 8 dagar efter äl och dom har satt min testdag 11 dagar efter bim, dvs 19 dagar efter äl. Det känns inte alls logiskt baserat på allt jag läst om hur ens menscykel fungerar. Har NÅGON 8 dagar mellan äl och mens tex? 19 dagar känns ju dessutom lite väl tilltaget när det kommer till när jag ska kunna testa, och speciellt om dom tycker det är 11 dagar efter bim?

• oshark
    Anonym (M.) skrev 2019-03-13 12:51:46 följande:

Jag har en fråga om FF. Jag förstår inte riktigt. Dom har satt ut äl, men tycker att jag ska ha mens 8 dagar efter äl och dom har satt min testdag 11 dagar efter bim, dvs 19 dagar efter äl. Det känns inte alls logiskt baserat på allt jag läst om hur ens menscykel fungerar. Har NÅGON 8 dagar mellan äl och mens tex? 19 dagar känns ju dessutom lite väl tilltaget när det kommer till när jag ska kunna testa, och speciellt om dom tycker det är 11 dagar efter bim?

FF sätter ut baserat på vad du har lagt in tidigare. Har du inte tillräckligt med data sätter de ut ett testdatum långt efter BIM för att "täcka upp" eventuella felaktigheter i ÄL eller lutealfas.

Och ja, man kan ha 8 dagar lutealfas. Det är inte bra men inte omöjligt. Min första cykel efter p-pillerstopp hade jag 7 dagar. Andra cykeln 9, sen verkar det ha stabiliserat sig på 12.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid