oshark skrev 2019-03-13 16:06:12 följande:
FF sätter ut baserat på vad du har lagt in tidigare. Har du inte tillräckligt med data sätter de ut ett testdatum långt efter BIM för att "täcka upp" eventuella felaktigheter i ÄL eller lutealfas.
Och ja, man kan ha 8 dagar lutealfas. Det är inte bra men inte omöjligt. Min första cykel efter p-pillerstopp hade jag 7 dagar. Andra cykeln 9, sen verkar det ha stabiliserat sig på 12.
Det är första månaden jag tempar så den har inget att gå på. Blev bara så paff, trodde den skulle gå på någon slags medel runt 14 dagar.. För 8 dagar måste ju vara extremt ovanligt och lite märkligt gå efter som automatik? Jag ser liksom inte vitsen med att sätta ut bim så tidigt, att man vill ha marginal till testdatum kan jag ju förstå men att sätta mensen så tidigt..? Hade jag varit testberoende så hade jag ju aldrig klarat av att vänta till testdagen om jag trodde jag hade bim det datumet, eftersom dom säger att gravtest ska vara tillförlitliga från beräknad mens.. =S
Men då vet jag hur det ligger till :) Får kanske lägga in några cykler bakåt så den justerar, just nu känns det lite skevt när det är så off.