• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    cassandra92 skrev 2018-10-22 19:04:42 följande:

Okej jag riskerar att låta som ett pucko nu men jag vet inte. Tapp, som i livmoderstapp?? Kan man känna den?

Nä, inte alls puckat

Ja, livmodertapp. Om du för in ditt långfinger kan du oftast känna den (en rund grej som pekar ut inne i slidan). Jag brukar göra det direkt när jag ska gå på toa på morgonen. Då blir det nästan samma tid varje dag och samma position (sittandes på toastolen). Tappen ändrar höjd, hårdhet och öppenhet under cykeln, hård mjuk öppen = ägglossningsdags. Sen blir den låg hård stängd till mens då den öppnar sig igen, alternativt håller sig stängd och du får ingen mens och är gravid (lite förenklat). Om du googlar cervical position finns det massvis med bra information (och tom bilder om du är intresserad). Jag är på min andra cykel med tapp-kännande och har vetkligen börjar känna skillnaderna.

När den är riktigt låg får jag bara in till första knogen/böjen på fingret och när den är riktigt hög når jag den knappt. Min är sen alltid lägre på kvällen än på morgonen (vilket jag upptäckte för att det nästan var svårt att få in min menskopp på kvällen för tappen var så låg!).
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-22 20:35:10 följande:

Nä, inte alls puckat

Ja, livmodertapp. Om du för in ditt långfinger kan du oftast känna den (en rund grej som pekar ut inne i slidan). Jag brukar göra det direkt när jag ska gå på toa på morgonen. Då blir det nästan samma tid varje dag och samma position (sittandes på toastolen). Tappen ändrar höjd, hårdhet och öppenhet under cykeln, hård mjuk öppen = ägglossningsdags. Sen blir den låg hård stängd till mens då den öppnar sig igen, alternativt håller sig stängd och du får ingen mens och är gravid (lite förenklat). Om du googlar cervical position finns det massvis med bra information (och tom bilder om du är intresserad). Jag är på min andra cykel med tapp-kännande och har vetkligen börjar känna skillnaderna.

När den är riktigt låg får jag bara in till första knogen/böjen på fingret och när den är riktigt hög når jag den knappt. Min är sen alltid lägre på kvällen än på morgonen (vilket jag upptäckte för att det nästan var svårt att få in min menskopp på kvällen för tappen var så låg!).

Något jag reagerade på var att dagarna innan jag plussade så var tappen hårdare och mer stängd än jag någonsin känt innan under någon cykel. Verkligen som att den kneeep ihop sig, öppningen gick inte att känns alls, det var bara en hård spets. Först var den samtidigt låg men dagen då jag plussade var den plötsligt jättehög.
  • oshark

ÄL kom inatt. Vaknade med stängd tapp och min sedvanliga upp-till-coverline-temphöjning. Så la in lördagen och söndagens ÄL-tester som positiva och så gårdagens som negativt. NC kommer sätta ut ÄL idag efter tre höjningar.

Håll tummarna att det finns några simmare kvar som väntar otåligt sen i lördags natt

• Anonym (T)

Kanske, eventuellt, möjligtvis ett litet streck? ..med lite fantasi...
  • Anonym (T)
    oshark skrev 2018-10-23 07:44:17 följande:

ÄL kom inatt. Vaknade med stängd tapp och min sedvanliga upp-till-coverline-temphöjning. Så la in lördagen och söndagens ÄL-tester som positiva och så gårdagens som negativt. NC kommer sätta ut ÄL idag efter tre höjningar.

Håll tummarna att det finns några simmare kvar som väntar otåligt sen i lördags natt

Borde ju inte vara omöjligtSkrattande Vad är det dom säger, upp till fem dagar?:) Håller tummarna för dig :)
  • oshark
    Anonym (T) skrev 2018-10-23 07:53:02 följande:

Borde ju inte vara omöjligt Vad är det dom säger, upp till fem dagar?:) Håller tummarna för dig :)

Jupp, fem dagar vid 'perfect condition'.

Tack håller tummarna för dig också!
  • WanderChild
    Anonym (T) skrev 2018-10-23 07:47:20 följande:

Kanske, eventuellt, möjligtvis ett litet streck? ..med lite fantasi...

Tycker absolut jag ser något! Har du bild i bättre ljus? Hur många dagar sedan äl?
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-10-23 07:44:17 följande:

Får hoppas de är livskraftiga! :)
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-10-23 12:47:29 följande:

Får hoppas de är livskraftiga! :)

Och att jag är 'gästvänlig' haha!!
  • Anonym (T)
    WanderChild skrev 2018-10-23 12:46:57 följande:
    Tycker absolut jag ser något! Har du bild i bättre ljus? Hur många dagar sedan äl?
    Tyvärr inte =/ Jag får försöka hålla ut i några dagar till och testa igen.. Äl+12 idag, bim på fredag..
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid