Anonym (Följer) skrev 2018-11-27 00:13:38 följande:
Fy vad jobbigt det låter!! Så där illa är det inte för mig, och då har jag ändå startat på 10 mg per dag. Men det skiljer säkert på preparat och person, har fått veta att alla reagerar på sitt egna vis.
Det Andreax beskriver, alltså att tyngre insättningssymptom innebär ett kvitto på att man ksn vänta sig god effekt på sikt, gör mig lite fundersam. Jag går visserligen här med min läskiga känsla av att vara darrig och skakig och lite annat också men det där läkaren sa, att man kan rent av må sämre känslomässigt första veckorna, det har jag inte märkt.
Jag mår som innan ungefär, plus jobbiga biverkningar.
Kämpa på!
Darrig och skakig var jag också de två första veckorna, hade en otrolig jobbig rastlöshet som inte ville släppa. Jag trodde helt seriöst att jag höll på att bli galen. Rastlösheten i kombination med starka ångesten och självmordstankar är nog det värsta jag varit med om i mitt liv.
Nu efter två veckor med 5 mg och fyra veckor med 10 mg så har jag börjat få starka biverkningar igen. Stark kroppslig ångest, huvudvärk och muskelvärk och spänningar. Idag träffade jag psykologen som sa att det är 20% av befolkningen som svarar bra på ssri. Detta fick mig att fundera, att sannolikheten för att jag ska vara en av de 20% är ganska låg, och framförallt nu när jag börjar känna av starkarw biverkningar igen. Medicinen kanseinte hjälper mig, utan endast ger mig jobbiga biverkningar? Psykologen tyckte ändå att jag skulle ha is i magen och försöka härda ut lite till, kanske vänder det snart. Eller så gör det inte! Vad gör jag då? Byter man preparat? Måste man gå igenom den vidriga insättningsperioden igen? Herregud vilken ångest!