• Svar på tråden Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"
  • Anonym (Moi)
    Anonym (Bra att det kom upp.) skrev 2018-08-23 21:30:40 följande:
    Programmet var verkligen bra, tycker den var både rätt visande och sann.

Men jag bekymras över att man vägrar göra undersökningen på BRÅ , att riksdagen vägrar beställa den för den kan gynna ett parti.

Jag tror verkligen inte på dagens regering, visst det kan störa integrationen, men sanningen kan man inte dölja.
    det finns ett mantra;

" stoppa allt som kan gynna dom mörka krafterna "

• Anonym (Erik)

Bra program, hade man sänt ett liknande avsnitt för tre år sedan hade man varit främlingsfientlig! personligen är jag så jäkla less på allt mörkande om invandrare och deras aktiviteter. Mer granskning tack!

• Anonym (Bra att det kom upp.)
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 14:21:43 följande:
    Jag är inte intresserad av bortförklaringar, jag är intresserad av fakta.
    Att man tar fram denna typ av statistik hoppas jag innebär att man har för avsikt att försöka göra något åt problemet.

Invandrare är uppenbarligen inte de enda som våldtar, har ni någonsin läst kommentarerna till vilket inlägg som helst av en kvinna som säger något negativt om SD?
    Jag ser inte alls lika många våldtäktshot när något annat politiskt parti ifrågasätts, så jag drar slutsatsen att just SDs väljare är överrepresentativa när det gäller sexualbrott. Bland svenskarna då antar jag.
    Det här den grupp "lättleda" människor, om man vägrar göra en statistik, som nu regeringen vägra o göra , då existerar inte den, då tror inte den här gruppen på att den ens är sann, utan dom benämner  den som rasistisk och främlingsfientlig.

Landet har fått en ökad otrygghet, mer brott och fler våldtäkter, det berättar även Moderaterna, dom går starkt ut med det, förändringen kom när Löfven blev statsminister 2014 och framåt ökade brottsligheten , poliser slutar , mer ordningsvakter på våra diskotek ,nu har polisen alldeles för lite resurser.

Den här gruppen vill förlita sig på fakta, men gör man som Löfven och håller borta fakta så får han med den här gruppen människor, som bilbränderna, vad fan håller ni på med?
    Många börja beskylla SD att dom låg bakom bilbränderna, den här gruppen människor trodde direkt att så måste det vara! Vilket nu efteråt vissa sig inte alls vara SD som låg bakom.

Många i den gruppen är helt enkelt naiva, dom har liten verklighets anknytning, svårt o se förändringar, dom vill tro allt är sig likt, dom tror inte på att vården har havererat en del, dom tror inte polisen har ökad brottslighet nu, dom förstår inte varför poliser slutar.

Som sagt en lätt led grupp människor.
  • Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik)
    Anonym (Bra att det kom upp.) skrev 2018-08-24 09:53:09 följande:
    Det här den grupp "lättleda" människor, om man vägrar göra en statistik, som nu regeringen vägra o göra , då existerar inte den, då tror inte den här gruppen på att den ens är sann, utan dom benämner  den som rasistisk och främlingsfientlig.

Landet har fått en ökad otrygghet, mer brott och fler våldtäkter, det berättar även Moderaterna, dom går starkt ut med det, förändringen kom när Löfven blev statsminister 2014 och framåt ökade brottsligheten , poliser slutar , mer ordningsvakter på våra diskotek ,nu har polisen alldeles för lite resurser.

Den här gruppen vill förlita sig på fakta, men gör man som Löfven och håller borta fakta så får han med den här gruppen människor, som bilbränderna, vad fan håller ni på med?
    Många börja beskylla SD att dom låg bakom bilbränderna, den här gruppen människor trodde direkt att så måste det vara! Vilket nu efteråt vissa sig inte alls vara SD som låg bakom.

Många i den gruppen är helt enkelt naiva, dom har liten verklighets anknytning, svårt o se förändringar, dom vill tro allt är sig likt, dom tror inte på att vården har havererat en del, dom tror inte polisen har ökad brottslighet nu, dom förstår inte varför poliser slutar.

Som sagt en lätt led grupp människor.
    Jag håller med om att statistiken behöver tas fram, den kompletta statistiken.
    Inte bara dömda utan även anmälda, med en förklaring till varför anmälan inte ledde till dom. Men det räcker inte heller, man behöver en mer nyanserad statistik för att kunna göra något åt problemen.

Att säga att utlandsfödda står för merparten (strax över 50%) är för lite information. Pratar vi SAMTLIGA utlandsfödda? Eller är det en överrepresentation av de som inte integrerats i det svanska samhället? Är det skillnad på ursprungsland? Är det skillnad på anledning till att de kommit till Sverige? Lösningen är inte att hårdbevaka alla utlandsfödda, lösningen är att ta reda på vilka som befinner sig i "riskgrupp" för att begå den typen av brott (både svenskar och utlandsfödda) och arbeta preventivt med just riskgrupperna.

Anledningen till att de styrande väljer att inte ta fram den typen av statistik är att den kan användas i propagandasyfte av de partier som lever på att skrämma upp och lura folk som inte är så intelligenta.
    Tex såna som läser den statistik som nämns i ts och tror att den är en absolut sanning utan att bry sig om övriga parametrar.
  • Bjoer
    Anonym (Frågande) skrev 2018-08-22 14:02:51 följande:
    Så vad spelar då etniciteten på dömda brottslingar för roll? Vi kommer ju aldrig bli av med alla våldtäcksmän även om de utländska utvisas. Kvar står vi med de
    Det spelar roll för att avgöra orsakssamband. Om man vill bli av med våldtäkter så behöver man veta varför de begås.
  • Anonym (Bra att det kom upp.)
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-24 10:14:59 följande:
    Jag håller med om att statistiken behöver tas fram, den kompletta statistiken.
    Inte bara dömda utan även anmälda, med en förklaring till varför anmälan inte ledde till dom. Men det räcker inte heller, man behöver en mer nyanserad statistik för att kunna göra något åt problemen.

Att säga att utlandsfödda står för merparten (strax över 50%) är för lite information. Pratar vi SAMTLIGA utlandsfödda? Eller är det en överrepresentation av de som inte integrerats i det svanska samhället? Är det skillnad på ursprungsland? Är det skillnad på anledning till att de kommit till Sverige? Lösningen är inte att hårdbevaka alla utlandsfödda, lösningen är att ta reda på vilka som befinner sig i "riskgrupp" för att begå den typen av brott (både svenskar och utlandsfödda) och arbeta preventivt med just riskgrupperna.

Anledningen till att de styrande väljer att inte ta fram den typen av statistik är att den kan användas i propagandasyfte av de partier som lever på att skrämma upp och lura folk som inte är så intelligenta.
    Tex såna som läser den statistik som nämns i ts och tror att den är en absolut sanning utan att bry sig om övriga parametrar.
    Visst undanhålls statistik ,för att det finns en anledning till det, hade den inte varit riktad mot utlandsfödda hade den gjorts,hade resultatet sett annorlunda ut hade den gjorts, nu var dom tydliga i uppdrag granskning, dom intervjuer med Morgan Johansson visa klart o tydligt att statistik varken beställts eller får utföras, Morgon visste redan resultatet därför beställs inte statistik heller.

Resultat av folkvalda ,blir att man behöver inte redovisa för sina väljare vad man gör med skattepengar, man kan lätt hänvisa till att det inte finns statistik, man kan begränsa var allmänheten får "veta".

Är det ett sådant samhälle du vill ha? Där politiker får fria händer o göra lite som dom vill.

Där politiker styr vad du får för information? att man kan undanhålla information som inte är positivt,
    Ska vi bygga upp ett samhälle där politiker lär oss ignorera vissa människor, med att dom har fel budskap? dom tänker fel och inte som oss.

Du tror inte det smittar av sig på folket? vi får ett hårdare samhälle?
    Tror du inte brott oxå smittar av sig?, startar en grupp så växer fler kriminella fram.
    Bjoer skrev 2018-08-24 10:39:26 följande:
    Det spelar roll för att avgöra orsakssamband. Om man vill bli av med våldtäkter så behöver man veta varför de begås.
    Exakt! Man behöver veta så många parametrar som bara går för att kunna hitta riskgrupper.
    Det finns flera olika saker som behöver göras för att stävja utvecklingen av sexuella våldsbrott i Sverige:

1. Gå ut i skolorna på lågstadiet och se till att tilltalsorden "hora" och "fitta" liksom alla typer av uppmärksamhetsattacker uppmärksammas och "bestraffas". 
    2. Bestraffa näthot. Den typen av hot som tex Linnea får så fort hon skriver något om SD SKA vara straffbara. Det spelar ingen roll om mannen som säger att hon ska våldtas faktiskt tänker våldta henne, hotet i sig MÅSTE bli straffbart.
    3. Alla utländska medborgare som begår allvarliga våldsbrott SKA utvisas
    4. Alla svenska medborgare som begår allvarliga våldsbrott SKA fängslas eller behandlas. Det ska inte gå att komma undan vid en gruppvåldtäkt bara för att man inte kan bevisa att man deltog. Var man där utan att ringa polisen SKA MAN BESTRAFFAS. Kanske inte fängelse, men åtminstone behandling OCH prick.
    5. Alla flyktingar som kommer hit SKA informeras om vad som gäller. INGEN ska vara ovetande om konsekvenserna. De som kommer hit som tillhör en riskgrupp ska få extra uppmärksamhet och information. Detta kräver att korrekt och detaljerad statistik tagits fram.
    Anonym (Bra att det kom upp.) skrev 2018-08-24 10:46:40 följande:
    Visst undanhålls statistik ,för att det finns en anledning till det, hade den inte varit riktad mot utlandsfödda hade den gjorts,hade resultatet sett annorlunda ut hade den gjorts, nu var dom tydliga i uppdrag granskning, dom intervjuer med Morgan Johansson visa klart o tydligt att statistik varken beställts eller får utföras, Morgon visste redan resultatet därför beställs inte statistik heller.

Resultat av folkvalda ,blir att man behöver inte redovisa för sina väljare vad man gör med skattepengar, man kan lätt hänvisa till att det inte finns statistik, man kan begränsa var allmänheten får "veta".

Är det ett sådant samhälle du vill ha? Där politiker får fria händer o göra lite som dom vill.

Där politiker styr vad du får för information? att man kan undanhålla information som inte är positivt,
    Ska vi bygga upp ett samhälle där politiker lär oss ignorera vissa människor, med att dom har fel budskap? dom tänker fel och inte som oss.

Du tror inte det smittar av sig på folket? vi får ett hårdare samhälle?
    Tror du inte brott oxå smittar av sig?, startar en grupp så växer fler kriminella fram.
    Hur kan du få någonting jag skrivit till att jag vill att allmänheten ska få riktad information? Jag vill att alla ska få korrekt information. Jag vill att avpixlat och liknande sajter ska kunna bestraffas för att de publicerar vilseledande information.
    Jag vill att våra skolor ska ha med informationssäkerhet och källkritik i läroplanen.
  • Anonym (Erik)

Bert Karlsson kommer ännu en gång med några kloka ord...

Anonym (Moi) skrev 2018-08-23 21:18:26 följande:
    vi har tillräckligt för att få en uppfattning om hur illa det ser ut

75% av alla som döms får våldtäkt är födda utomlands
    Enligt statistiken du själv hänvisar till är siffran 58%.
    Uppenbarligen har vi inte tillräckligt då du säkerligen inte är ensam om att hitta på siffror och hänvisa till undersökningen och problemet där är att 90% av de som läser ditt inlägg kommer inte att titta på din källa och se att det du säger inte stämmer, utan de kommer att sprida vidare din överdrift som en absolut sanning.
    Det är det som är publikationer typ Avpixlats affärsidé.
    För att inte tala om SD, det är så de skaffar sig väljare.
  • Anonym (korkade)

inte konstigt landet går åt helvete med så mpnga skygglappar

• Anonym (Kale)

På tal om utlandsfödda och våldtäkter så riskerar de ingen utvisning om de bara har bott här i fyra år. De behöver inte ha någon anknytning alls som familj eller arbete... Framgår inte av artikeln nedan vad "liten anknytning är" men det som framgår är att det är ok att köra utan körkort, våldta och syssla med narkotika utan att utvisas... Visst har vi ett fantastiskt rättsväsende som verkligen står upp för brottsoffren... not!

www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/hd-stoppar-utvisningen-av-hennes-valdtaktsman/

• Anonym (-)

Fast detta har ju varit allmänt känt huuuuur länge som helst!

Sedan har det tystats ner i media under alla år - men alla har ju ändå känt till det.

När jag var i 15-årsåldern (början av 2000-talet) och skulle hem från en fest eller liknande, så drog jag alltid på mig ett par träningsbyxor, en mössa, hoodie och gympaskor över den (oftast) tighta klänning jag bar på fester - allt för att misstas som man och slippa utsättas på vägen hem.

Det är 100% sanning.

Jag var så rädd för att bli våldtagen, att jag klädde ut mig till kille om sena kvällar/nätter.

• Anonym (Öppen hemlighet)

Det är väl en ganska öppen hemlighet att invandrare begår fler våldtäkter. Sen är det inte vilka invandrare som helst. I Norge för man statistik över gärningsmannens ursprungsland. T.ex är det en invandrare från norden, centralamerika, nordafrika eller mellanöstern som har begått brottet. Det visar sig att det inte var invandrare från övriga norden som toppade listan över begågna våldtäkter.

Det är nästan så jag börjar misstänka att vissa kulutrer är mer våldsamma än andra.

• Anonym (Kale)
    Anonym (-) skrev 2019-04-25 18:20:41 följande:

Fast detta har ju varit allmänt känt huuuuur länge som helst!

Sedan har det tystats ner i media under alla år - men alla har ju ändå känt till det.

När jag var i 15-årsåldern (början av 2000-talet) och skulle hem från en fest eller liknande, så drog jag alltid på mig ett par träningsbyxor, en mössa, hoodie och gympaskor över den (oftast) tighta klänning jag bar på fester - allt för att misstas som man och slippa utsättas på vägen hem.

Det är 100% sanning.

Jag var så rädd för att bli våldtagen, att jag klädde ut mig till kille om sena kvällar/nätter.

Bedrövligt att du skulle känna att något sådant var nödvändigt fast samtidigt förståeligt. Med de s.k. 'straff" som tilldöms våldtäktsmän (oavsett nationell härkomst) är det ju knappast så att de våldtagna känner att de har fått någon egentlig upprättelse för det det hemska de har utsatts för. Sen misstänker jag att det känns extra fruktansvärt och frustrerande att drabbas av en importerad våldtäktsman. Det borde ju ha kunnat undvikas om tullen (Migrationsverket) och rättsväsendet hade varit mer selektiva och tagit allvarligare på den extremt patriarkaliska värdegrund som många av dessa individer för med sig.
  • Anonym (Kale)
    Anonym (Öppen hemlighet) skrev 2019-04-25 18:32:18 följande:

Det är väl en ganska öppen hemlighet att invandrare begår fler våldtäkter. Sen är det inte vilka invandrare som helst. I Norge för man statistik över gärningsmannens ursprungsland. T.ex är det en invandrare från norden, centralamerika, nordafrika eller mellanöstern som har begått brottet. Det visar sig att det inte var invandrare från övriga norden som toppade listan över begågna våldtäkter.

Det är nästan så jag börjar misstänka att vissa kulutrer är mer våldsamma än andra.

Kanske inte mer våldsamma men självklart färgas alla av de rådande normer och värderingar som gäller i olika länder och inom vissa kulturer. Ibland sanktioneras och upprätthålls galenskaperna av landets lag och i andra fall genom religion (som också är lag i många länder). Poängen är att det troligen är väldigt svårt att släppa ett beteende eller tankesätt som man har burit med sig och levt med under flera år bara för att man flyttar under en eller några dagar. Därför beter man sig som man brukar och känner sig orättvist behandlad när någon sedan inte tycker att det är ok.
Svar på tråden Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"