Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 14:21:43 följande:
Jag är inte intresserad av bortförklaringar, jag är intresserad av fakta.
Att man tar fram denna typ av statistik hoppas jag innebär att man har för avsikt att försöka göra något åt problemet.
Invandrare är uppenbarligen inte de enda som våldtar, har ni någonsin läst kommentarerna till vilket inlägg som helst av en kvinna som säger något negativt om SD?
Jag ser inte alls lika många våldtäktshot när något annat politiskt parti ifrågasätts, så jag drar slutsatsen att just SDs väljare är överrepresentativa när det gäller sexualbrott. Bland svenskarna då antar jag.
Det här den grupp "lättleda" människor, om man vägrar göra en statistik, som nu regeringen vägra o göra , då existerar inte den, då tror inte den här gruppen på att den ens är sann, utan dom benämner den som rasistisk och främlingsfientlig.
Landet har fått en ökad otrygghet, mer brott och fler våldtäkter, det berättar även Moderaterna, dom går starkt ut med det, förändringen kom när Löfven blev statsminister 2014 och framåt ökade brottsligheten , poliser slutar , mer ordningsvakter på våra diskotek ,nu har polisen alldeles för lite resurser.
Den här gruppen vill förlita sig på fakta, men gör man som Löfven och håller borta fakta så får han med den här gruppen människor, som bilbränderna, vad fan håller ni på med?
Många börja beskylla SD att dom låg bakom bilbränderna, den här gruppen människor trodde direkt att så måste det vara! Vilket nu efteråt vissa sig inte alls vara SD som låg bakom.
Många i den gruppen är helt enkelt naiva, dom har liten verklighets anknytning, svårt o se förändringar, dom vill tro allt är sig likt, dom tror inte på att vården har havererat en del, dom tror inte polisen har ökad brottslighet nu, dom förstår inte varför poliser slutar.
Som sagt en lätt led grupp människor.