Inlägg från: Anonym (Bra att det kom upp.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra att det kom upp.)

Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"

Anonym (Moi) skrev 2018-08-23 21:18:26 följande:
    vi har tillräckligt för att få en uppfattning om hur illa det ser ut

75% av alla som döms får våldtäkt är födda utomlands

18 % av befolkningen är födda utomlands, ca hälften kvinnor, kvar är 9 % män

9 % av manliga befolkningen står för 75% av våldtäkterna
    I dessa 9 % ingår finnar, danskar, norrmänn, tyskar engelsmän mm
    ( 50 % av utlandsfödda i sverige är från europa/eu och dessa grupper är inte mer
    eller mindre representerade av dom dömda för våldtäkt )

Kvar 4,5 % män födda utanför europa  som begår 75 % av brotten.

du får via statistiken inte bara en fingervisning vilka förövarna är
    statistiken pekar med hela handen åt ett visst håll.
    Programmet var verkligen bra, tycker den var både rätt visande och sann.

Men jag bekymras över att man vägrar göra undersökningen på BRÅ , att riksdagen vägrar beställa den för den kan gynna ett parti.

Jag tror verkligen inte på dagens regering, visst det kan störa integrationen, men sanningen kan man inte dölja.
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 14:21:43 följande:
    Jag är inte intresserad av bortförklaringar, jag är intresserad av fakta.
    Att man tar fram denna typ av statistik hoppas jag innebär att man har för avsikt att försöka göra något åt problemet.

Invandrare är uppenbarligen inte de enda som våldtar, har ni någonsin läst kommentarerna till vilket inlägg som helst av en kvinna som säger något negativt om SD?
    Jag ser inte alls lika många våldtäktshot när något annat politiskt parti ifrågasätts, så jag drar slutsatsen att just SDs väljare är överrepresentativa när det gäller sexualbrott. Bland svenskarna då antar jag.
    Det här den grupp "lättleda" människor, om man vägrar göra en statistik, som nu regeringen vägra o göra , då existerar inte den, då tror inte den här gruppen på att den ens är sann, utan dom benämner  den som rasistisk och främlingsfientlig.

Landet har fått en ökad otrygghet, mer brott och fler våldtäkter, det berättar även Moderaterna, dom går starkt ut med det, förändringen kom när Löfven blev statsminister 2014 och framåt ökade brottsligheten , poliser slutar , mer ordningsvakter på våra diskotek ,nu har polisen alldeles för lite resurser.

Den här gruppen vill förlita sig på fakta, men gör man som Löfven och håller borta fakta så får han med den här gruppen människor, som bilbränderna, vad fan håller ni på med?
    Många börja beskylla SD att dom låg bakom bilbränderna, den här gruppen människor trodde direkt att så måste det vara! Vilket nu efteråt vissa sig inte alls vara SD som låg bakom.

Många i den gruppen är helt enkelt naiva, dom har liten verklighets anknytning, svårt o se förändringar, dom vill tro allt är sig likt, dom tror inte på att vården har havererat en del, dom tror inte polisen har ökad brottslighet nu, dom förstår inte varför poliser slutar.

Som sagt en lätt led grupp människor.
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-24 10:14:59 följande:
    Jag håller med om att statistiken behöver tas fram, den kompletta statistiken.
    Inte bara dömda utan även anmälda, med en förklaring till varför anmälan inte ledde till dom. Men det räcker inte heller, man behöver en mer nyanserad statistik för att kunna göra något åt problemen.

Att säga att utlandsfödda står för merparten (strax över 50%) är för lite information. Pratar vi SAMTLIGA utlandsfödda? Eller är det en överrepresentation av de som inte integrerats i det svanska samhället? Är det skillnad på ursprungsland? Är det skillnad på anledning till att de kommit till Sverige? Lösningen är inte att hårdbevaka alla utlandsfödda, lösningen är att ta reda på vilka som befinner sig i "riskgrupp" för att begå den typen av brott (både svenskar och utlandsfödda) och arbeta preventivt med just riskgrupperna.

Anledningen till att de styrande väljer att inte ta fram den typen av statistik är att den kan användas i propagandasyfte av de partier som lever på att skrämma upp och lura folk som inte är så intelligenta.
    Tex såna som läser den statistik som nämns i ts och tror att den är en absolut sanning utan att bry sig om övriga parametrar.
    Visst undanhålls statistik ,för att det finns en anledning till det, hade den inte varit riktad mot utlandsfödda hade den gjorts,hade resultatet sett annorlunda ut hade den gjorts, nu var dom tydliga i uppdrag granskning, dom intervjuer med Morgan Johansson visa klart o tydligt att statistik varken beställts eller får utföras, Morgon visste redan resultatet därför beställs inte statistik heller.

Resultat av folkvalda ,blir att man behöver inte redovisa för sina väljare vad man gör med skattepengar, man kan lätt hänvisa till att det inte finns statistik, man kan begränsa var allmänheten får "veta".

Är det ett sådant samhälle du vill ha? Där politiker får fria händer o göra lite som dom vill.

Där politiker styr vad du får för information? att man kan undanhålla information som inte är positivt,
    Ska vi bygga upp ett samhälle där politiker lär oss ignorera vissa människor, med att dom har fel budskap? dom tänker fel och inte som oss.

Du tror inte det smittar av sig på folket? vi får ett hårdare samhälle?
    Tror du inte brott oxå smittar av sig?, startar en grupp så växer fler kriminella fram.
Svar på tråden Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"