Anonym (What) skrev 2018-08-22 13:09:17 följande:
Det var ett väldigt stort antagande baserat på absolut ingenting. Blev det jobbigt när information som inte stämde med din världsbild kom ut?
Programmet är gjort för att undersöka något som staten och BRÅ försökt dölja de senaste 20 åren och det därför skapats ett väldigt stort allmänintresse som ett sådant program vill fylla. Det säger absolut ingenting om vilka slutsatser som ska dras eller vilka handlingar som ska göras efteråt. Det säger absolut ingenting om alla invandrare som du vill låtsas som, det handlar enbart om dömda våldtäktsmän.
Du verkar i ren panik hamnat i akut whataboutism men vad känner/tycker du om denna information vi just fått veta?
Nummer 1, källhänvisa om du ska dra in staten och brå.
I dina kretsar är det säkert av stort allmänintresse. Inte i mina och därav mina frågeställningar.
Du får alltså hävda att det har funnits en konspiration från statens och brås sida, men jag får inte ställa frågan om det är UG som är i konspiration med någon...
Såg du " tecknet i min text, sen väljer du själv om du vill misstolka det eller inte :)
Har jag inte rätt att ställa frågor?
Hur sjutton får du in akut whataboutism i det jag skrev?
Du väljer själv hur du vill tolka det jag skriver och läser egentligen inte det jag skriver. Så jag vet inte riktigt varför jag ska svara på din fråga. Men visst:
Jag känner/tycker att det inte spelar någon som helst roll vilken etnicitet man har (precis som jag skrev innan).
Det är brottet som är förjävligt och att dela upp dömda brottslingar i grupper bara är onödigt. De är brottslingar och de är dömda - PUNKT.