• Svar på tråden Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"
  • Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik)
    Anonym (UG) skrev 2018-08-22 13:59:01 följande:
    Så det är ointressant att våldtäkter och framförallt gruppvåldtäkter har ökat? Och varför det har ökat.
    Anmälningarna har ökat. Om de faktiska brotten ökat är jag osäker på om det finns någon som faktiskt vet säkert.
  • Anonym (What)
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 14:11:10 följande:

Min spontana tanke när jag läste det är att jag undrar hur siffrorna ser ut om de i stället tittar på alla anklagelser som kommer in till polisen.

Det är ohyggligt många sexualbrottsutredningar som läggs ner utan att leda till åtal.

Jag är rätt övertygad av att det är mestadels svenskar som blir frikända.

När Brå fortfarande gjorde undersökningar på invandrare och brottslighet kollade man på just anmälda våldtäkter. Invandrare var överrepresenterade även då. Men då klagade man ju på att man tog just anmälningar istället för dömda så det verkar vara irrelevant, folk kommer göra allt dom kan för att bortförklara det ändå.
  • Anonym (What)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-08-22 14:03:20 följande:

Så vad spelar då etniciteten på dömda brottslingar för roll? Vi kommer ju aldrig bli av med alla våldtäcksmän även om de utländska utvisas. Kvar står vi med de svenska våldtäcksmännen.

Om ursprung är helt orelevant och inte gör någon skillnad, hur förklarar du den stora överrepresenteringen bland invandrare?

Borde man inte göra någonting för att försöka minska våldtäkter eller våldtäktsmän såvida man inte kan bli av med 100%? Konstig logik. Gällande just utvisningar borde väl färre våldtäktsmän i landet vara bättre än fler? Vill du så gärna ha kvar dessa våldtäktsmän av någon anledning?

Svenskar kan inte utvisas så det är ett icke argument.
    Anonym (What) skrev 2018-08-22 14:15:21 följande:
    När Brå fortfarande gjorde undersökningar på invandrare och brottslighet kollade man på just anmälda våldtäkter. Invandrare var överrepresenterade även då. Men då klagade man ju på att man tog just anmälningar istället för dömda så det verkar vara irrelevant, folk kommer göra allt dom kan för att bortförklara det ändå.
    Jag är inte intresserad av bortförklaringar, jag är intresserad av fakta.
    Att man tar fram denna typ av statistik hoppas jag innebär att man har för avsikt att försöka göra något åt problemet.

Invandrare är uppenbarligen inte de enda som våldtar, har ni någonsin läst kommentarerna till vilket inlägg som helst av en kvinna som säger något negativt om SD?
    Jag ser inte alls lika många våldtäktshot när något annat politiskt parti ifrågasätts, så jag drar slutsatsen att just SDs väljare är överrepresentativa när det gäller sexualbrott. Bland svenskarna då antar jag.
  • Anonym (What)
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 14:21:43 följande:

Jag är inte intresserad av bortförklaringar, jag är intresserad av fakta.

Att man tar fram denna typ av statistik hoppas jag innebär att man har för avsikt att försöka göra något åt problemet.

Invandrare är uppenbarligen inte de enda som våldtar, har ni någonsin läst kommentarerna till vilket inlägg som helst av en kvinna som säger något negativt om SD?

Jag ser inte alls lika många våldtäktshot när något annat politiskt parti ifrågasätts, så jag drar slutsatsen att just SDs väljare är överrepresentativa när det gäller sexualbrott. Bland svenskarna då antar jag.

Och fakta är vad du givits men du verkade mer intresserad av att bortförklara den än ta den till dig. UG tog nog mest upp det för att det fanns ett allmänintresse och belysa problemet. Vad man vill göra med denna information är ju upp till folket och politikerna.

Nej uppenbarligen finns det svenskar som våldtar också. Men det vet alla redan. Vad denna undersökning belyste var invandrares överepresentet. Så vad sägs om att prata om det.

Vill du göra den dåligt grundade slutsatsen baserat på internetkommentarer får du självklart göra det. Men det blir fortfarande bara din dåligt underbyggda fördomsfulla åsikt. Samt högst irrelevant.
  • Anonymmmmm1
    Mongoliet skrev 2018-08-22 12:45:47 följande:

Undrar om man kan se om det var låginkomsttagare? Om

vi kopplar bort en sekund var de kom ifrån.

Så du menar att om man är fattig så våldtar man människor? hur jävla dumma i huvudet är människor som tänker som dig? Vänsteridioter
    Anonym (What) skrev 2018-08-22 14:29:05 följande:
    Och fakta är vad du givits men du verkade mer intresserad av att bortförklara den än ta den till dig. UG tog nog mest upp det för att det fanns ett allmänintresse och belysa problemet. Vad man vill göra med denna information är ju upp till folket och politikerna.
    Jag har inga problem med att ta till mig fakta. Jag ifrågasätter statistik där hela bilden inte visas upp. Statistik kan användas för att bevisa precis vad som helst, därför är det vikrigt att inte blanda ihop statistik med fakta, utan man behöver hela bakgrunden för att kunna bilda sig en verklig uppfattning. Jag har inte hela bilden, har du?
  • Anonym (What)
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 15:05:33 följande:
    Jag har inga problem med att ta till mig fakta. Jag ifrågasätter statistik där hela bilden inte visas upp. Statistik kan användas för att bevisa precis vad som helst, därför är det vikrigt att inte blanda ihop statistik med fakta, utan man behöver hela bakgrunden för att kunna bilda sig en verklig uppfattning. Jag har inte hela bilden, har du?
    Vad är det för information du saknar för att ha en åsikt eller uppfattning om invandrares överrepresenteration inom våldtäkter?

Jag har tillräckligt av bilden för att bilda ett uppfattning ja. Sedan skulle jag vilja ha en uppdaterad brå rapport för de senaste tio åren kring invandrare och brottslighet som är mer omfattande och dessutom gör en avräkning för socioekonomiska faktorer som dom även gjorde tidigare. 

Du ifrågasatte inte bara statistiken du försökte bortförklara den med att du var övertygad om att det egentligen handlade om att svenskar helt enkelt inte döms i samma utsträckning. Men som jag sa, när man kollat på anmälningar tidigare har det sett lika dant ut som det nu gör med dömda fall. Om du inte seriöst försöker hävda att anmälda invandrare för våldtäkt drastiskt minskat sedan 2005 och rättssystemet samtidigt blivit superrasistiskt om drastiskt dömmer invandrare mycket mer och släpper svenskarna fria. Vilket är en vanlig drömförklaring för vänstern men inte speciellt rationell. 
  • Anonym (Moi)
    Anonym (Man kan bevisa vad som helst med statistik) skrev 2018-08-22 15:05:33 följande:
    vi har tillräckligt för att få en uppfattning om hur illa det ser ut

75% av alla som döms får våldtäkt är födda utomlands

18 % av befolkningen är födda utomlands, ca hälften kvinnor, kvar är 9 % män

9 % av manliga befolkningen står för 75% av våldtäkterna
    I dessa 9 % ingår finnar, danskar, norrmänn, tyskar engelsmän mm
    ( 50 % av utlandsfödda i sverige är från europa/eu och dessa grupper är inte mer
    eller mindre representerade av dom dömda för våldtäkt )

Kvar 4,5 % män födda utanför europa  som begår 75 % av brotten.

du får via statistiken inte bara en fingervisning vilka förövarna är
    statistiken pekar med hela handen åt ett visst håll.

• Anonym (Bra att det kom upp.)
    Anonym (Moi) skrev 2018-08-23 21:18:26 följande:
    vi har tillräckligt för att få en uppfattning om hur illa det ser ut

75% av alla som döms får våldtäkt är födda utomlands

18 % av befolkningen är födda utomlands, ca hälften kvinnor, kvar är 9 % män

9 % av manliga befolkningen står för 75% av våldtäkterna
    I dessa 9 % ingår finnar, danskar, norrmänn, tyskar engelsmän mm
    ( 50 % av utlandsfödda i sverige är från europa/eu och dessa grupper är inte mer
    eller mindre representerade av dom dömda för våldtäkt )

Kvar 4,5 % män födda utanför europa  som begår 75 % av brotten.

du får via statistiken inte bara en fingervisning vilka förövarna är
    statistiken pekar med hela handen åt ett visst håll.
    Programmet var verkligen bra, tycker den var både rätt visande och sann.

Men jag bekymras över att man vägrar göra undersökningen på BRÅ , att riksdagen vägrar beställa den för den kan gynna ett parti.

Jag tror verkligen inte på dagens regering, visst det kan störa integrationen, men sanningen kan man inte dölja.
Svar på tråden Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"