Inlägg från: Anonym (Kale) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kale)

Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"

På tal om utlandsfödda och våldtäkter så riskerar de ingen utvisning om de bara har bott här i fyra år. De behöver inte ha någon anknytning alls som familj eller arbete... Framgår inte av artikeln nedan vad "liten anknytning är" men det som framgår är att det är ok att köra utan körkort, våldta och syssla med narkotika utan att utvisas... Visst har vi ett fantastiskt rättsväsende som verkligen står upp för brottsoffren... not!

www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/hd-stoppar-utvisningen-av-hennes-valdtaktsman/

• Anonym (Kale)
    Anonym (-) skrev 2019-04-25 18:20:41 följande:

Fast detta har ju varit allmänt känt huuuuur länge som helst!

Sedan har det tystats ner i media under alla år - men alla har ju ändå känt till det.

När jag var i 15-årsåldern (början av 2000-talet) och skulle hem från en fest eller liknande, så drog jag alltid på mig ett par träningsbyxor, en mössa, hoodie och gympaskor över den (oftast) tighta klänning jag bar på fester - allt för att misstas som man och slippa utsättas på vägen hem.

Det är 100% sanning.

Jag var så rädd för att bli våldtagen, att jag klädde ut mig till kille om sena kvällar/nätter.

Bedrövligt att du skulle känna att något sådant var nödvändigt fast samtidigt förståeligt. Med de s.k. 'straff" som tilldöms våldtäktsmän (oavsett nationell härkomst) är det ju knappast så att de våldtagna känner att de har fått någon egentlig upprättelse för det det hemska de har utsatts för. Sen misstänker jag att det känns extra fruktansvärt och frustrerande att drabbas av en importerad våldtäktsman. Det borde ju ha kunnat undvikas om tullen (Migrationsverket) och rättsväsendet hade varit mer selektiva och tagit allvarligare på den extremt patriarkaliska värdegrund som många av dessa individer för med sig.
  • Anonym (Kale)
    Anonym (Öppen hemlighet) skrev 2019-04-25 18:32:18 följande:

Det är väl en ganska öppen hemlighet att invandrare begår fler våldtäkter. Sen är det inte vilka invandrare som helst. I Norge för man statistik över gärningsmannens ursprungsland. T.ex är det en invandrare från norden, centralamerika, nordafrika eller mellanöstern som har begått brottet. Det visar sig att det inte var invandrare från övriga norden som toppade listan över begågna våldtäkter.

Det är nästan så jag börjar misstänka att vissa kulutrer är mer våldsamma än andra.

Kanske inte mer våldsamma men självklart färgas alla av de rådande normer och värderingar som gäller i olika länder och inom vissa kulturer. Ibland sanktioneras och upprätthålls galenskaperna av landets lag och i andra fall genom religion (som också är lag i många länder). Poängen är att det troligen är väldigt svårt att släppa ett beteende eller tankesätt som man har burit med sig och levt med under flera år bara för att man flyttar under en eller några dagar. Därför beter man sig som man brukar och känner sig orättvist behandlad när någon sedan inte tycker att det är ok.
Svar på tråden Uppdrag granskning: "Utlandsfödda bakom majoritet av våldtäkter"