Anonym (-) skrev 2019-04-25 18:20:41 följande:
Fast detta har ju varit allmänt känt huuuuur länge som helst!
Sedan har det tystats ner i media under alla år - men alla har ju ändå känt till det.
När jag var i 15-årsåldern (början av 2000-talet) och skulle hem från en fest eller liknande, så drog jag alltid på mig ett par träningsbyxor, en mössa, hoodie och gympaskor över den (oftast) tighta klänning jag bar på fester - allt för att misstas som man och slippa utsättas på vägen hem.
Det är 100% sanning.
Jag var så rädd för att bli våldtagen, att jag klädde ut mig till kille om sena kvällar/nätter.
Bedrövligt att du skulle känna att något sådant var nödvändigt fast samtidigt förståeligt. Med de s.k. 'straff" som tilldöms våldtäktsmän (oavsett nationell härkomst) är det ju knappast så att de våldtagna känner att de har fått någon egentlig upprättelse för det det hemska de har utsatts för. Sen misstänker jag att det känns extra fruktansvärt och frustrerande att drabbas av en importerad våldtäktsman. Det borde ju ha kunnat undvikas om tullen (Migrationsverket) och rättsväsendet hade varit mer selektiva och tagit allvarligare på den extremt patriarkaliska värdegrund som många av dessa individer för med sig.