Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
Hej!
Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.
Hej!
Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.
Vaxa! Väl värda pengar. Efter ca 10 ggr tar det mkt längre tid för stråna att växa ut. Jag har nästa helt obefintlig hårväxt där nu :)
Tycker alla OT kan hålla sig borta från tråden då trådskaparen bett om råd för hårborttagning och inte bad om åsikter kring det.
Jag har själv vaxat och älskar lenheten... men det tar FÖR lång tid, och de innersta håren är ap-svåra att få bort tycker jag.
Hur gör ni för att göra det bra och tidseffektivt?
Jag minns en tråd om laser... det skulle jag vilja testa om det är safe och effektivt.
Jag får ej knoppar av rakning, ser bara till att rakhyveln är supervass, och använder gilette blad för mäns ansikte ;) men.... håret växer satans snabbt...
Tycker alla OT kan hålla sig borta från tråden då trådskaparen bett om råd för hårborttagning och inte bad om åsikter kring det.
Jag har själv vaxat och älskar lenheten... men det tar FÖR lång tid, och de innersta håren är ap-svåra att få bort tycker jag.
Hur gör ni för att göra det bra och tidseffektivt?
Jag minns en tråd om laser... det skulle jag vilja testa om det är safe och effektivt.
Jag får ej knoppar av rakning, ser bara till att rakhyveln är supervass, och använder gilette blad för mäns ansikte ;) men.... håret växer satans snabbt...
Vi bara ger er lite hälsosamma råd.
Men lycka till med lena lilla barnstjärten.
jag gick tre gånger och sen ska all hår under armarna och underlivet vara borta och faktiskt, nu är det över fem år sedan och jag är fortfarande helt len och mjuk. vill bara säga det att det är fantastiskt skönt.
Håller med - det är oerhört vidrigt! Hur kan vuxna människor vilja se ut som barn?!
Använd något efter rakningen för att undvika röda prickar, tex aloe vera-gel eller RFSUs lila after shave för intimrakning. Det är inflammation i hårsäckarna som gör det rött och du kan undvika det genom att göra det helt rent efteråt.
Själv föredrar jag att vaxa, det gör inte så ont som man tror och är hyfsat enkelt när man fått till tekniken. Har gått över till sånt stelnande vax som inte kräver remsor eller strips. Smörjer med aloe-vera-gel efteråt. Inga röda prickar och ingen klåda. Plus att håren blir tunnare när de växer ut, betydligt längre tid efter rakning.
Jag har rakat tidigare, gillade inte stubbet så testade mig fram med de medel som fanns inom min plånboksgräns:
- hårborttagningsmedel: fick sveda trots milda medel. Testade några men hittade inget som funkade
- vaxning på salong: har gjort en brasiliansk, det var helt ok, men jag har inte råd att betala det så ofta jag vill ha det vaxat
självvaxning: testat strips. Tyckte det var kladdigt och svårt att få det bra
Så jag.. epilerar. Visst, det gör ont, men hårväxten minskar och stråna är fina och mjuka så att jag slipper stubben..