• Anonym (Kvinna 30 år)

Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet

Hej!

Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.

• Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
  • Anonym (Tina)
    Anonym (ET) skrev 2018-08-04 14:59:12 följande:

Det är som sagt subjektivt, vissa tycker som du andra tycker på annat sätt. TS tycker av någon anledning att det är att föredra och det ska respekteras. 

Tycker och tycker,det ÄR de facto onormalt och en styggelse för den egna kroppen.
  • Underbaraälskade
    Anonym (Kvinna 30 år) skrev 2018-08-04 15:05:18 följande:
    Känns jobbigt att raka varje dag. Sen får jag utslag också av att raka så sjukt drygt egentligen.
    Anonym (Kvinna 30 år) skrev 2018-08-04 15:03:59 följande:

Tack snälla! (hjärta)

Utslag!? Du menar lite röda prickar kan jag tro!?
    Se till att ha fräscha rakblad,en bra rak gel och en bra olja "after shave" efteråt.
    Anl. till att du får prickar/utslag är oxå vanligt pga att du rakar sällan,huden är inte van vid det så det blir bättre med tiden,samt som vi skrev tidigare schyssta prylar förstås...

Lycka till.....
  • Anonym (Rut)

För mig är det bara vaxning som funkar. Varmt vax som stelnar tycker jag är bäst. Behåller en hel del hår för det tycker jag är fint men tar bort rätt mycket så inget tittar ut ur bikinin.

• Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 15:26:53 följande:

Utslag!? Du menar lite röda prickar kan jag tro!?

Se till att ha fräscha rakblad,en bra rak gel och en bra olja "after shave" efteråt.

Anl. till att du får prickar/utslag är oxå vanligt pga att du rakar sällan,huden är inte van vid det så det blir bättre med tiden,samt som vi skrev tidigare schyssta prylar förstås...

Lycka till.....

Ja men precis röda prickar mena jag förstås. Absolut ser till att ha fräscha rakblad. Sen brukar jag ha rfsu rak gel. (glad gubbe)
  • Underbaraälskade
    Anonym (Kvinna 30 år) skrev 2018-08-04 15:47:05 följande:
    Ja men precis röda prickar mena jag förstås. Absolut ser till att ha fräscha rakblad. Sen brukar jag ha rfsu rak gel. (glad gubbe)
    Ok!
    Då kan jag bara säga att du får ge det lite tid så huden vänjer sig då helt enkelt,vaxa är ju ett alternativ men inget för mig då det måste växa ut innan jag kan vaxa igen och det vill jag ju inte....
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 16:03:45 följande:

Ok!

Då kan jag bara säga att du får ge det lite tid så huden vänjer sig då helt enkelt,vaxa är ju ett alternativ men inget för mig då det måste växa ut innan jag kan vaxa igen och det vill jag ju inte....

Tack. Ja jag får göra det helt enkelt..
  • Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

• Anonym (Kvinna 30 år)

Ok!

Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet