Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
För mig är det bara vaxning som funkar. Varmt vax som stelnar tycker jag är bäst. Behåller en hel del hår för det tycker jag är fint men tar bort rätt mycket så inget tittar ut ur bikinin.
För mig är det bara vaxning som funkar. Varmt vax som stelnar tycker jag är bäst. Behåller en hel del hår för det tycker jag är fint men tar bort rätt mycket så inget tittar ut ur bikinin.
Håller med - det är oerhört vidrigt! Hur kan vuxna människor vilja se ut som barn?!
Använd något efter rakningen för att undvika röda prickar, tex aloe vera-gel eller RFSUs lila after shave för intimrakning. Det är inflammation i hårsäckarna som gör det rött och du kan undvika det genom att göra det helt rent efteråt.
Själv föredrar jag att vaxa, det gör inte så ont som man tror och är hyfsat enkelt när man fått till tekniken. Har gått över till sånt stelnande vax som inte kräver remsor eller strips. Smörjer med aloe-vera-gel efteråt. Inga röda prickar och ingen klåda. Plus att håren blir tunnare när de växer ut, betydligt längre tid efter rakning.