• Anonym (Kvinna 30 år)

Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet

Hej!

Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.

• Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
  • Anonym (!)

Till er som rakar bort allt hår: Hur fan tänker ni?! Hur kan man vilja se ut som ett BARN?! Det är för fan sjukt och vidrigt!!!

• Tom Araya
    Anonym (!) skrev 2018-08-05 17:24:46 följande:

Till er som rakar bort allt hår: Hur fan tänker ni?! Hur kan man vilja se ut som ett BARN?! Det är för fan sjukt och vidrigt!!!

Det är sjukt och vidrigt tanke, eller snarare kanske ett lögnaktigt och löjligt påhitt att lite hår skulle vara den enda skillnaden mellan ett barn och en vuxen. Skärp dig!

Vuxna män ser väl inte ut som småpojkar när de rakar ansiktet...eller!?
  • Anonym (!)
    Tom Araya skrev 2018-08-05 17:37:11 följande:
    Det är sjukt och vidrigt tanke, eller snarare kanske ett lögnaktigt och löjligt påhitt att lite hår skulle vara den enda skillnaden mellan ett barn och en vuxen. Skärp dig!

Vuxna män ser väl inte ut som småpojkar när de rakar ansiktet...eller!?
    Det är uppenbart vad du gillar för något - jag blir äcklad! Och din jämförelse är bara korkad!

• Arboga
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-04 20:42:55 följande:
    Vadå överdrift?
    Får man inte ha egna åsikter eller?

JAG tycker att rakade kön påminner om barns underliv. Lika med oerhört, vansinnigt osexigt.
    Det finns ingen som har bett om dina åsikter i denna tråden.
    Starta en egen tråd om att du gillar könshår eller är du rädd att ingen bryr sig om din tråd..?
  • Arboga
    Anonym (!) skrev 2018-08-05 17:24:46 följande:

Absolut ingen i denna tråden har bett om din åsikt!
    Har du inget annat att göra är att försöka få uppmärksamhet på detta sättet i ditt antagligen tråkiga liv?
  • Anonym (Vax)

Jag vill testa att vaxa, är trött på rakning.

Vilken vax är lättast/bäst?

Såg nåt som heter hard vax, sen finns det de man ska värma osv....någon kunnig?

• Tom Araya
    Anonym (!) skrev 2018-08-05 17:43:59 följande:
    Det är uppenbart vad du gillar för något - jag blir äcklad! Och din jämförelse är bara korkad!
    Jag raljerar inte över andras val.
    Vad var och en gillar är deras sak, inte din.

Ja, min jämförelse är korkad, precis som din, förstår du inte likheten så är det ditt problem.
  • Anonym (ET)

TS har frågor och funderingar rörande ämnet i rubriken på tråden, visa respekt såväl till TS som de som deltar seriöst i meningsutbytet.

Glöm inte att detta försiggår i Känsliga Rummet och här är det lite extra att tänka på. för den som händelsevis inte läst reglerna som kommer här ett utdrag

Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner
    Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 1 månad. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.

Allmän debatt/Känsliga Rummet

I Känsliga Rummet finns en rubrik som heter Allmän debatt. Där kan känsliga ämnen utan personlig anknytning diskuteras. Det modereras på sedvanligt vis vilket innebär att anonyma övertramp bedöms hårdare. Tillsägelse leder till att förmånen att skriva anonymt försvinner under 7 dagar och vid en varning i 1 månader.

• Anonym (!)
    Tom Araya skrev 2018-08-05 19:35:26 följande:
    Jag raljerar inte över andras val.
    Vad var och en gillar är deras sak, inte din.

Ja, min jämförelse är korkad, precis som din, förstår du inte likheten så är det ditt problem.
    Jag känner igen dig här på forumet. Det är du som smörar och dreglar  på VARENDA tjej/kvinna som lägger upp bilder på sig själv oavsett hur dom ser ut. Vad säger din tjej om ditt sliskiga beteende?
  • Tom Araya
    Anonym (!) skrev 2018-08-05 20:27:08 följande:
    Jag känner igen dig här på forumet. Det är du som smörar och dreglar  på VARENDA tjej/kvinna som lägger upp bilder på sig själv oavsett hur dom ser ut. Vad säger din tjej om ditt sliskiga beteende?
    Lägg bara ner! Ingen är intresserad av dina åsikter.
  • Anonym (ET)
    Tom Araya skrev 2018-08-05 20:36:08 följande:
    Lägg bara ner! Ingen är intresserad av dina åsikter.
    Ta en titt på #47
  • Tom Araya
    Anonym (ET) skrev 2018-08-05 20:43:26 följande:
    Ta en titt på #47
    Ja, precis. Alla mina inlägg har varit med respekt för TS och hennes fråga och de inlägg jag ifrågasatt har varit inlägg där TS och hennes fråga inte respekterats.

Frågor på det?
  • Anonym (ET)
    Tom Araya skrev 2018-08-05 20:55:48 följande:
    Ja, precis. Alla mina inlägg har varit med respekt för TS och hennes fråga och de inlägg jag ifrågasatt har varit inlägg där TS och hennes fråga inte respekterats.

Frågor på det?
    Tycker tonen blivit lite väl hård, och det är onödigt då det inte gynnar någon.

Använd silkesvantar i stället för boxhandskar, jag gör ingen bedömning om rätt eller fel utan bara tonläget.
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Anonym (ET) skrev 2018-08-05 20:24:05 följande:

TS har frågor och funderingar rörande ämnet i rubriken på tråden, visa respekt såväl till TS som de som deltar seriöst i meningsutbytet.

Glöm inte att detta försiggår i Känsliga Rummet och här är det lite extra att tänka på. för den som händelsevis inte läst reglerna som kommer här ett utdrag

Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner

Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 1 månad. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.

Allmän debatt/Känsliga Rummet

I Känsliga Rummet finns en rubrik som heter Allmän debatt. Där kan känsliga ämnen utan personlig anknytning diskuteras. Det modereras på sedvanligt vis vilket innebär att anonyma övertramp bedöms hårdare. Tillsägelse leder till att förmånen att skriva anonymt försvinner under 7 dagar och vid en varning i 1 månader.

Tack så mycket
  • Anonym (ET)
    Anonym (Kvinna 30 år) skrev 2018-08-06 19:11:24 följande:
    Tack så mycket
    Glad
  • Anonym (On Topic)

...håller fortfarande utkik efter folk med erfarenhet av laser... tycker vaxning är för tidskrävande/svårt att göra själv, och vill inte göra på salong... eller om folk har bra självvaxningstips...?

• Anonym (Rak)
    Hannah4 skrev 2018-08-05 07:22:26 följande:

jag gick tre gånger och sen ska all hår under armarna och underlivet vara borta och faktiskt, nu är det över fem år sedan och jag är fortfarande helt len och mjuk. vill bara säga det att det är fantastiskt skönt.

Var och för hur mycket. Är kille och vill när jag får råd att ta bort oönskat hår på fler än ett ställe.

Mvh

Rakar mig varje dag, tröttsamt :/
  • Anonym (Rak)
    Anonym (Rut) skrev 2018-08-04 15:31:00 följande:

För mig är det bara vaxning som funkar. Varmt vax som stelnar tycker jag är bäst. Behåller en hel del hår för det tycker jag är fint men tar bort rätt mycket så inget tittar ut ur bikinin.

Kan du utveckla. Tillvägagångssätt - Märke?

Fungerar det på alla tänkbara ställen?

Mvh (kille)
  • Hannah4

jag vet inte men jag skulle tro att det fungerar likadant för killar. Jag gick på Akademikliniken. Det är oerhört effektivt men man bör väl vara säker på att man vill ta bort det permanent. Jag kan dock bara säga att det känns jätte skönt nu att slippa raka och vaxa.

• Anonym (Rak)
    Hannah4 skrev 2018-08-07 22:28:37 följande:

jag vet inte men jag skulle tro att det fungerar likadant för killar. Jag gick på Akademikliniken. Det är oerhört effektivt men man bör väl vara säker på att man vill ta bort det permanent. Jag kan dock bara säga att det känns jätte skönt nu att slippa raka och vaxa.

Tack för svar. Vad har du fått betala och för vad?

Ser fler och fler laserkliniker, dock kan jag tänka mig att alla inte erbjuder hårborttagning på hela kroppen.
Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet