• Anonym (Kvinna 30 år)

Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet

Hej!

Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.

• Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
  • Anonym (Kvinna 30 år)
    Underbaraälskade skrev 2018-08-04 16:03:45 följande:

Ok!

Då kan jag bara säga att du får ge det lite tid så huden vänjer sig då helt enkelt,vaxa är ju ett alternativ men inget för mig då det måste växa ut innan jag kan vaxa igen och det vill jag ju inte....

Tack. Ja jag får göra det helt enkelt..
  • Anonym (wow)
    Anonym (Tina) skrev 2018-08-04 15:07:57 följande:
    Tycker och tycker,det ÄR de facto onormalt och en styggelse för den egna kroppen.
    Pågår det någon sorts VM i överdrift som jag borde känna till?
  • Pentra
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-04 14:31:31 följande:
    Ser fortfarande löjligt ut.

Så, de som är mer i harmoni med sin utveckling, och tom. kan vara högre utvecklade, och då helt naturligt saknar könsbehåring, ser alltså löjliga ut, enligt dig? Det säger en hel del om dig själv... ... /Pentra
  • Pentra
    Anonym (Tina) skrev 2018-08-04 15:07:57 följande:
    Tycker och tycker,det ÄR de facto onormalt och en styggelse för den egna kroppen.

Precis! Könshår är en styggelse, och en primitiv oönskad kvarleva, som borde avlägsnas så fort det visar en tendens till att börja att växa. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Anna)

Använd något efter rakningen för att undvika röda prickar, tex aloe vera-gel eller RFSUs lila after shave för intimrakning. Det är inflammation i hårsäckarna som gör det rött och du kan undvika det genom att göra det helt rent efteråt.

Själv föredrar jag att vaxa, det gör inte så ont som man tror och är hyfsat enkelt när man fått till tekniken. Har gått över till sånt stelnande vax som inte kräver remsor eller strips. Smörjer med aloe-vera-gel efteråt. Inga röda prickar och ingen klåda. Plus att håren blir tunnare när de växer ut, betydligt längre tid efter rakning.

• Anonym (Nina)
    Anonym (wow) skrev 2018-08-04 16:27:43 följande:
    Pågår det någon sorts VM i överdrift som jag borde känna till?
    Vadå överdrift?
    Får man inte ha egna åsikter eller?

JAG tycker att rakade kön påminner om barns underliv. Lika med oerhört, vansinnigt osexigt.
  • Anonym (ET)
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-04 20:42:55 följande:
    Vadå överdrift?

JAG tycker att rakade kön påminner om barns underliv. Lika med oerhört, vansinnigt osexigt.
    Det är ju det som är så bra, att var och en är berättigad till sin åsikt. Var och en har också ett ansvar att respektera att andra kanske inte delar den uppfattning man själv har, olika människor kan ha olika infallsvinklar utan att det för den delen är fel.
  • Anonym (!)
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-04 20:42:55 följande:
    Vadå överdrift?

Håller med - det är oerhört vidrigt! Hur kan vuxna människor vilja se ut som barn?!
  • Anonym (Nina)
    Anonym (!) skrev 2018-08-04 21:01:06 följande:
    Håller med - det är oerhört vidrigt! Hur kan vuxna människor vilja se ut som barn?!
    Tänk att hamn under täcet med en man som när han tagit av sig är alldeles hårlös... könet som en förväxt pojke.
    Jag hade gått, alternativ bett honom att gå.

Har hittills inte råkat ut för det som tur är. Men kan väl inte direkt fråga innan heller.
Svar på tråden Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet