Rakning - vaxning - laser permanent på underlivet
Hej!
Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.
Hej!
Har rakat mig där nere och stör mig på att det sticks och kliar och funderar på om det finns några bättre alt så man slipper att det kliar och sticks direkt.
Ok!
Då kan jag bara säga att du får ge det lite tid så huden vänjer sig då helt enkelt,vaxa är ju ett alternativ men inget för mig då det måste växa ut innan jag kan vaxa igen och det vill jag ju inte....
Använd något efter rakningen för att undvika röda prickar, tex aloe vera-gel eller RFSUs lila after shave för intimrakning. Det är inflammation i hårsäckarna som gör det rött och du kan undvika det genom att göra det helt rent efteråt.
Själv föredrar jag att vaxa, det gör inte så ont som man tror och är hyfsat enkelt när man fått till tekniken. Har gått över till sånt stelnande vax som inte kräver remsor eller strips. Smörjer med aloe-vera-gel efteråt. Inga röda prickar och ingen klåda. Plus att håren blir tunnare när de växer ut, betydligt längre tid efter rakning.