Blir SD Sveriges största parti efter valet?
Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?
Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?
Nej, jag har inte dömt ut alla sverigedemokrater som okunniga, jag har använt det relativa begreppet många, i bemärkelsen oproportielerligt många. Många sverigedemokrater har t ex dömts för brott, med många avser jag då en stor andel om man jämför med de övriga riksdagspartiernas ledamöter.
Däremot skulle jag inte gå så långt att jag påstod att de som röstar på SD gör det i avsikt att få in brottslingar i riksdagen. Jämför gärna med ett vanligt SD-svanspåstående att de som röstat på andra partier än SD har röstat för hederskultur och gruppvåldtäkter.
Jag har väl också skrivit att många sverigedemokrater har svårigheter att förstå eller att föra ett resonemang som hänger ihop.
Många sverigedemokrater har också fått för sig att Sveriges ekonomi är på gränsen till katastrofalt dålig på grund av invandringen. Det stämmer förstås inte, vilket den som är intresserad av statistik och fakta enkelt kan konstatera.
Jag tycker att Croneman skrev en intressant krönika om detta i DN häromdagen där han menade att de anständiga partierna har sig själva att skylla, att det är deras retorik som bäddat för att vi har ett högerpopulistiskt parti med rasistiska förtecken i riksdagen, ett parti som dessutom förmodligen kommer att locka en större andel än 13 procent i det kommande valet.
Jag ska se om jag hittar artikeln, dock kan det vara en låst artikel. Men jag brukar länka till sådana ändå, en orsak tillokunnigheten inom SD är att många enbart läser sådant som stryker de egna åsikterna medhårs. En trist utveckling, tycker jag - att läsa vad åsiktsmotståndare anser kan innebära att man blir mer benägen till självständigtt tänkande.
www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-inte-konstigt-att-sd-havar-in-roster-efter-ar-av-politikerlogner/
Det finns en stor chans/risk beroende på hur man ser det att SD kommer bli största parti vilket kommer låsa upp en mentallåsning som många svenskar har om att S har alltid varit och ska alltid förbli största parti,jag är inte SDare men ser detta som något vällovligt och bra för den svenska demokratin.
Hoppas verkligen att de inte finns så många idiotier i Sverige att de vinner, skrämmande tanke.
Nja, nu var det ju du som i ditt förra inlägg ansåg att det har betydelse vilket namn en person har för hur ett brott ska bedömas. Jag kopierar in din text där du också nämner överrepresentation som en faktor. Märkligt osvenska ni är många av er sverigedemokrater. Svensken och västerlänningar överhuvudtaget anser att personer endast är ansvariga för sina egna handlingar, inte andras medan många sverigedemokrater bekänner sig till ett mycket mer primitivt klantänkande . Näväl följande skrev du
"Är det omotiverat att många av oss vill ha fler utvisningar av kriminella brottslingar med utländska namn då dom bevisligen är överrepresenterade i vissa typer av brott?"
Är det verkligen sant det du hävdar. Att SD menar att svenska medborgare ska kunna utvisas om de begår brott?
Jag är mycket tveksam och gissar att du bara är okunnig om SD:s politik.
Men har jag bommat denna mycket väsentliga förändring i SD:s syn på medborgarskap så kan du väl vänligen länka.
Angående ekonomiska aspekter av invandringen så förstod du inte mitt svar