Blir SD Sveriges största parti efter valet?
Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?
Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?
Ja det blir de och ja de kommer få ordning förutsatt att de gör det de lovat så slipper vi fler "om krisen kommer" broschyrer.
Beklämmande att 20-25% av röstberättigade kan tänka sig rösta på svärjevännerna, 10-12% på kåmmunisterna och 3-4% på ludditerna.
Stackars Sverige.
Har inte sossarnas mätningar alltid underrepresenterat SD?
Aningen ointressant vilket parti som blir störst. Det intressanta är vilka partier en regering kommer bestå av. Partierna har väldigt få dagar på sig att tydliggöra alternativen.
SD kommer göra ett kanonval. Blir de störst? Nä inte detta val.
Jag kommer för första gången på ca 20 år rösta blankt, alternativen bland solstollarna är så dåligt att jag inte kan förmå mig att rösta som jag tidigare gjort.
Kan hända att det var fiaskot med partiledare viftande med prideflaggor på en scen som fick bägaren att rinna över. Det var så otroligt pinsamt att se, för några månader sedan tävlade partierna om att vara hårdast ang invandring. Nu står borgarna på en scen anordnat av en vänster-organisation för att visa att man minsann har rätt åsikter.
Att SD blir stora är inget som förvånar mig och de andra partierna rår ju för det till stor del, de är inget alternativ för mig även om jag är missnöjd så det blir blankt.