Blir SD Sveriges största parti efter valet?
Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?
Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?
I senaste SIFO är tydligaste trenden att SD tappar och Liberalerna ökar. Det är mycket glädjande om SDs vikande trend fortsätter fram till valet.
Institut klarar inte att mäta opinionen så här nära valet. Som Alliansväljare vill jag ju inte att både KD och L trillar ur riksdagen, men mycket tyder på att det är vad som kommer hända.
Debatten står mellan S, SD och i viss mån M. C och L riskerar bli bortglömda. Mycket tyder dessutom på att C's framgångssaga är över. Det var längesen de hade över 10% i någon undersökning. 6% är mer troligt att de kommer få.
I mitt fall syftarpopperi på popcorn-poppandet. Det kommer gå åt mycket popcorn när de tvärsäkra vänstermupparna ska förklara varför sd vinner så mycket mark.
Rösta på Alliansen istället om ni vill ha bort SD.
Största partiet med noll makt.
De har en historia av att misslyckas kopiöst nära val. Speciellt SIFO är riktigt dåliga. Läs gärna Marcus Oscarssons analyser om du tvivlar.
Gäller inte bara Sverige. Instituten i England och USA var vansinnigt snett ute när det gällde både Brexit och Trump.
Största partiet med noll makt.
I mitt fall syftarpopperi på popcorn-poppandet. Det kommer gå åt mycket popcorn när de tvärsäkra vänstermupparna ska förklara varför sd vinner så mycket mark.