Inlägg från: zingo försvinnand gott |Visa alla inlägg
  • zingo försvinnand gott

Blir SD Sveriges största parti efter valet?

FDFMGA skrev 2018-08-04 16:28:45 följande:
    Nej, jag har inte dömt ut alla sverigedemokrater som okunniga,
    Du har snarare kallat alla borgerliga + SD för okunniga.
  • zingo försvinnand gott
    FDFMGA skrev 2018-08-04 16:28:45 följande:
    Nej, jag har inte dömt ut alla sverigedemokrater som okunniga, jag har använt det relativa begreppet många, i bemärkelsen oproportielerligt många. Många sverigedemokrater har t ex dömts för brott, med många avser jag då en stor andel om man jämför med de övriga riksdagspartiernas ledamöter.

Däremot skulle jag inte gå så långt att jag påstod att de som röstar på SD gör det i avsikt att få in brottslingar i riksdagen. Jämför gärna med ett vanligt SD-svanspåstående att de som röstat på andra partier än SD har röstat för hederskultur och gruppvåldtäkter.

Jag har väl också skrivit att många sverigedemokrater har svårigheter att förstå eller att föra ett resonemang som hänger ihop.

Många sverigedemokrater har också fått för sig att Sveriges ekonomi är på gränsen till katastrofalt dålig på grund av invandringen. Det stämmer förstås inte, vilket den som är intresserad av statistik och fakta enkelt kan konstatera.

Jag tycker att Croneman skrev en intressant krönika om detta i DN häromdagen där han menade att de anständiga partierna har sig själva att skylla, att det är deras retorik som bäddat för att vi har ett högerpopulistiskt parti med rasistiska förtecken i riksdagen, ett parti som dessutom förmodligen kommer att locka en större andel än 13 procent i det kommande valet.

Jag ska se om jag hittar artikeln, dock kan det vara en låst artikel. Men jag brukar länka till sådana ändå, en orsak tillokunnigheten inom SD är att många enbart  läser sådant som stryker de egna åsikterna medhårs. En trist utveckling, tycker jag - att läsa vad åsiktsmotståndare anser kan innebära att man blir mer benägen till självständigtt tänkande.

www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-inte-konstigt-att-sd-havar-in-roster-efter-ar-av-politikerlogner/
    Sveriges ekonomi budgetmässigt är väl rätt okej efter att vi höjt skattetrycket och monterat ned välfärden. Det fanns en tid när man med fog kunde hävda att vi får mycket för våra skattepengar. Numera tvingas en barnfamilj betala uppemot 50000 om året i privata försäkringar.
  • zingo försvinnand gott
    FDFMGA skrev 2018-08-04 18:11:27 följande:
    Ser man till Europas ekonomier så är två av de mest framgångsrika Sverige och Tyskland, också de länder som tagit emot en stor andel invandrare. Precis som Croneman i artikeln jag länkade till anser jag att Sverige är ett oerhört rikt land, men där klasskillnaderna tyvärr har blivit större och större.
    Kanske borde fler etniska svenskar lämna Sverige. Då skulle nog ekonomin gå ännu bättre.
  • zingo försvinnand gott
    FDFMGA skrev 2018-08-05 05:09:27 följande:
    Jaha, du får nog utveckla dina taankar.

Alltid lika intressant att få följa dina associationer.

Försvinnade god ska det vara, förresten - inte försvinnande gott, alltså den gamla reklamklassikern om Zingo.

Håller du på att forska om vad barnen i Bullerbyn drack för läskedryck? Jag  tror, att Zingoreklamen är lite senare i tiden än Bullerbyn - men jag kan ha fel.
    Det var dina tankar som utvecklades. Om Sverige blir så oerhört mycket bättre p.g.a invandringen (vilket jag inte betvivlar) så är det ju ett faktum att det är de etniska svenskarna som drar ner snittet. Eller hur? Så om de etniska svenskarna lämnar landet så slipper invandrarna försörja dem. Eller hur?
Svar på tråden Blir SD Sveriges största parti efter valet?