• Kärleksbo

Blir SD Sveriges största parti efter valet?

Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?  

• Svar på tråden Blir SD Sveriges största parti efter valet?
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 01:01:44 följande:
    Ja. Gjorde en undersökning i bekantskapskretsen. 82% saknade privat telefon.
    Du vet inte skillnad på potpurri och popperi och inte skillnaden mellan privat telefon och fast telefon. Och det är bara början. Världen måste te sig väldigt förvirrande för dig.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-12 01:21:09 följande:
    Du vet inte skillnad på potpurri och popperi och inte skillnaden mellan privat telefon och fast telefon. Och det är bara början. Världen måste te sig väldigt förvirrande för dig.
    Börjar alla vänstermuppar jiddra om potpurri när de är överbevisade?

Fast telefon är väl ungevär som en T-ford. Hur många har en T-ford idag?
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 00:59:59 följande:
    Nix. Jag svarade nix på din fråga, men din reaktion var kul men inte riktigt kul.
    Bortsett från den lilla detaljen att jag aldrig ställde någon fråga...
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 01:30:53 följande:
    Börjar alla vänstermuppar jiddra om potpurri när de är överbevisade?

Fast telefon är väl ungevär som en T-ford. Hur många har en T-ford idag?
    Du visste inte skillnad på potpurri och popperi och inte skillnaden mellan privat telefon och fast telefon förrän du fick lite hjälp. Och det är bara början. Världen måste te sig väldigt förvirrande för dig.

Och nu är det dags för dig att lära dig skillnaden mellan höger och vänster. Mitt bästa tips är att på höger hand sitter tummen på vänster sida i pronerat läge och på höger sida i supinerat läge

SIFO telefonundersökningar görs bland personer med telefon, antingen fast telefon eller mobiltelefon. Så du har fel. Igen.
  • Studentpappa

Har SD mutat stjärnorna i orten att grilla lite inför valet? Märks att eldningsförbudet har upphört..

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/larm-om-flera-bilbr%C3%A4nder-i-i-g%C3%B6teborg-1.7655820

Whose motorcycle is this? It's a chopper baby. Whose chopper is this? It's Zed's. Who's Zed? Zed's dead baby, Zed's dead.
  • Bullfighter

"SIFO telefonundersökningar görs bland personer med telefon, antingen fast telefon eller mobiltelefon."

Då missar SIFO alla som har en jobb-mobil och därmed saknar egen mobil.

• Vattumankillen

Kanske.

Folk borde istället rösta på partier som Miljöpartiet, eller Direktdemokraterna eller Folkstyret.

Basinkomstpartiet verkar bra också.

• nihka
    Bullfighter skrev 2018-08-13 23:07:26 följande:

"SIFO telefonundersökningar görs bland personer med telefon, antingen fast telefon eller mobiltelefon."

Då missar SIFO alla som har en jobb-mobil och därmed saknar egen mobil.

Det finns inget som säger att man måste sakna egen mobil när man har en jobbmobil. Jag har både och.

Så du har fel. Igen.
  • Bullfighter
    nihka skrev 2018-08-13 23:32:30 följande:
    Det finns inget som säger att man måste sakna egen mobil när man har en jobbmobil. Jag har både och.

Så du har fel. Igen.
    Visst finns det de som har både och, men de är inte många. Så jag har rätt. SIFO missar alla som bara har jobbmobil, vilket exkluderar många arbetare.

Av de som har telefon är det många som lever ett hektiskt liv och inte ens svarar på samtal från SIFO och annat bjäfs. Av de som svarar är det få som orkar delta i undersökningen. Kvar blir opålitligt mupperi.
  • nihka
    Bullfighter skrev 2018-08-13 23:46:54 följande:
    Visst finns det de som har både och, men de är inte många. Så jag har rätt. SIFO missar alla som bara har jobbmobil, vilket exkluderar många arbetare.

Av de som har telefon är det många som lever ett hektiskt liv och inte ens svarar på samtal från SIFO och annat bjäfs. Av de som svarar är det få som orkar delta i undersökningen. Kvar blir opålitligt mupperi.
    Varför valde du inte "Bullshitter" istället? Men du kan ta det nästa gång.

Hejdå.
Svar på tråden Blir SD Sveriges största parti efter valet?