• Kärleksbo

Blir SD Sveriges största parti efter valet?

Vissa opinion mätningar tyder på det, blir det ordning och reda i landet då?  

• Svar på tråden Blir SD Sveriges största parti efter valet?
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-11 20:30:08 följande:
    SIFOs undersökningar håller hög kvalitet. En nackdel är att de inte genomförs varje månad utan med fasta intervaller mer sällan och därför finns ibland ingen undersökning precis före exempelvis ett riksdagsval.

Ja, få trodde på den utgången som blev med Brexit och Trump, men så är både Brexit och Trump hårt kritiserade så här efteråt.
    SIFO glömmer att en stor del av den arbetande befolkningen inte går att få tag på eftersom de saknar privat telefon. Resultatet blir extremt missvisande resultat. En massa bidragslyftare får opropertionerligt genomslag.
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-11 20:30:08 följande:
    SIFOs undersökningar håller hög kvalitet. En nackdel är att de inte genomförs varje månad utan med fasta intervaller mer sällan och därför finns ibland ingen undersökning precis före exempelvis ett riksdagsval.

Ja, få trodde på den utgången som blev med Brexit och Trump, men så är både Brexit och Trump hårt kritiserade så här efteråt.
    Det stämmer att herr och fru pk kritiserat majoriteterna.
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 00:14:37 följande:
    Tänkte inte så. Tänkte mig mer att jag poppar popcorn medan jag njuter av ett popperi av vänsterpartister som gått i spinn. Tro mig, SVT kan sälja dessa som pay-per-view.
    Ja, ja. Du njuter av ett popcorn-poppande av vänsterpartister som gått i spin. Makes more sense. Not!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 00:16:17 följande:
    Eller kanske............ja, det tror jag det kommer bli. Ser fram emot det t.o.m. Även om jag inte gillar SD så kan jag njuta av när deras antagonister går i spinn.
    De som kommer "gå i spinn" precis som förra gången är SD. Först var de helnöjda med valresultatet och fjäskade för S. Det tog en stund innan de fattade det "ofattbara" att S inte skulle bilda regering med dem. Sedan har de gnällt i fyra år.
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-12 00:20:41 följande:
    Ja, ja. Du njuter av ett popcorn-poppande av vänsterpartister som gått i spin. Makes more sense. Not!
    Nix. SD's framgångar är en nagel i ögat. Men vänsterns reaktioner väger upp det. Riktigt kul.
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-12 00:42:39 följande:
    De som kommer "gå i spinn" precis som förra gången är SD. Först var de helnöjda med valresultatet och fjäskade för S. Det tog en stund innan de fattade det "ofattbara" att S inte skulle bilda regering med dem. Sedan har de gnällt i fyra år.
    Det är också värt att poppa popcorn för, haha.
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 00:18:25 följande:
    SIFO glömmer att en stor del av den arbetande befolkningen inte går att få tag på eftersom de saknar privat telefon. Resultatet blir extremt missvisande resultat. En massa bidragslyftare får opropertionerligt genomslag.
    Alltid lika intressant att få en inblick i hur inbilskhet yttrar sig. Så nu saknar en stor del av den arbetande befolkningen privat telefon
  • nihka
    Arvid P skrev 2018-08-12 00:52:03 följande:
    Nix. SD's framgångar är en nagel i ögat. Men vänsterns reaktioner väger upp det. Riktigt kul.
    Nix? Så du säger emot dig själv nu. Riktigt kul!
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-12 00:57:53 följande:
    Nix? Så du säger emot dig själv nu. Riktigt kul!
    Nix. Jag svarade nix på din fråga, men din reaktion var kul men inte riktigt kul.
  • Arvid P
    nihka skrev 2018-08-12 00:55:55 följande:
    Alltid lika intressant att få en inblick i hur inbilskhet yttrar sig. Så nu saknar en stor del av den arbetande befolkningen privat telefon
    Ja. Gjorde en undersökning i bekantskapskretsen. 82% saknade privat telefon.
Svar på tråden Blir SD Sveriges största parti efter valet?