LissaE skrev 2019-07-02 09:53:32 följande:
Vi ska vara i Sverige hela sommaren men vår bvc-sköterska sa att vi skulle höra av oss om vi skulle resa för då skulle han få sprutan tidigare. Visst är det jättevanligt att de blir dåliga av den sprutan? O ska få den den 18/7 (på vår bröllopsdag såklart..). Funderar på om vi ska flytta fram det en gnutta så det inte blir mitt i semestern.
Inatt har O snuttat på mig HELA natten. Anar att nån mer tand är på g. Han är så klängig, mammig och gnällig både igår och idag. Gråter liksom. Tänkte att han hade ont nånstans men kanske är det nån fas nu plus en tand?
Skönt för er att era bebisar gillar att greja med saker. Otto plockar som sagt max i 20 sekunder. Sen kryper han och har sönder saker han inte ska ha. Han plockar iof ut alla saker ur våra köksskåp men plockar inte in direkt utan köket är i ständigt kaos för han kastar ur sen kryper till nästa projekt. Att ha honom i någon annans hem är hemskt. Han är på allt. Som en bulldozer. Vet exakt att han inte får vara på eluttag men kastar sig över dem och ger mig en busblick.
Varför ska han få sprutan nu om ni inte ska resa iväg. Då hade jag väntat till efter semestern :) Trodde att de fick just mässlingssprutan annars vid 18 månader.
Vår bvc-sköterska bokade in oss för övriga vacciner som sagt den 19:e augusti för att slippa ta den mitt i semestern.
Men, jag tror att biverkningarna på mässlingssprutan kommer ca 7-10 dagar efter själva injektionen. Förutom lite ömhet såklart så de kan få när de får sprutan.
Haha jag känner igen det där med att dra fram allt. Så är Edward också. Och även om han sitter och leker med sina leksaker så är han ju på allt han inte får röra också. Dammsugaren, sopborsten, elsladdar, tv-kontroll, blommor, elutag ja allt han absolut inte får pilla på eller stoppa i munnen. Det blir många neeej varje dag, haha
Som tur är så är han ganska blyg när vi är borta så då vill han mest vara i famnen eller sitta still och pilla på något. Fast när vi var hos farmor och farfar sist så var jag tvungen att flytta på alla kristallskålar som stod framme med frukt och godis. Paradis tyckte Edward.