LissaE skrev 2019-06-06 21:20:51 följande:
Jag läste också om babyn som satte i halsen och dog. Det lugnade mig inte. Vad gäller maten är jag coolare. Och inne håller jag golvet i princip kliniskt (överdrift!- hundhår finns). Och några äldre syskon finns inte så det behöver jag inte noja över. Dock är det ute. Kan inte hålla kliniskt där :) Idag var vi på firande i en park. Massa ekollon. Höll på att få slag tillslut. Vagnen vägrar han när den står still så det var bara att traska (snabbt måste det gå också- ingen skön avkopplad promenad här inte) runt i 30-graders hetta. Vi är dessutom på besök där det inte finns bebisar och då självklart inte anpassat. Nu längtar jag hem till att inte passa lika mycket och kunna bli avbytt av mannen.
Smiter inte Edward ur sängen om/när han vaknar och vill amma? O sätter sig upp och kryper på (tjock är han också så han plöjer liksom igenom kuddar som en bulldozer). Utan ett gnäll. Urläskigt så sen dess vågar jag inte ha honom själv i sängen. Min man funderade på att såga av benen på spjälsängen och ställa över honom som en bur :) :)
Han brukar ropa om han vaknar :) Han ligger alltid snällt och väntar tills vi kommer. Hehe men jag är rädd att missa att han vaknar och att han ska krypa iväg så jag har lite extra koll. Har så hög säng så fallet blir långt. Äldsta sonen bröt armen när han ramlade ner från soffan när han var 1 år. Soffan är betydligt lägre än vår säng.
Iowhannah skrev 2019-06-08 21:45:20 följande:
I dag tog vi sjöpremiär! Det var 23 grader i vattnet och helt underbart skönt! Alice älskade att bada i sjön, nästan mer än hon älskar badkaret och barnpoolen :)
Bad och mycket utomhusvistelse genererade trötta barn som somnade vid halv sju. Och sambon jobbar natt. Jag har m a o haft en lååååång kväll, så himla skönt!
Vi har också badat idag. Fast vi åkte till en utomhuspool. Edward älskade att bada i poolen. I torsdags var vi vid ett bad men där var det bara 14 grader i vattnet så där vägrade han ens känna på vattnet.
Han var så trött när vi kom hem så han kunde inte hålla upp ögonen. Så han sov mellan 16.30-18 - dumt! Han somnade för natten 21.20. Hoppas natten blir bättre än förra. Edward vaknade hela tiden och var sjöblöt och någon granne hade fest och alla sjöng svenska låtar HELA natten. De slutade festa strax innan vi gick upp 06.45!!!