Iowhannah skrev 2019-05-20 13:23:48 följande:
Vi har nyligen bytt vårdcentral så 10-månaderskontrollen har inte blivit av än. Tydligen går inte sånt automatiskt så vi måste boka en tid själva, och vårdcentralens telefonkö är typ alltid full. Jag ska försöka igen i morgon bitti.
Alltså, tio månader. Fattar ni att våra bebisar snart inte är bebisar längre? Snart fyller de ett helt år! :O
Ni som har fler barn, hur tänker ni kring födelsedagspresenter? Alice behöver ju ingenting. Hon har kläder, leksaker i mängder, pengar, mat, osv osv. Och man kan ju inte direkt ge bort upplevelser till en ettåring. Vi kommer slå in sonens gamla leksaker men släkten har liksom inget att ge eftersom inget behövs. Jag har tänkt be dem gå samman och typ köpa ett träd eller en bärbuske eller nåt, sånt kan man ju njuta av länge, men jag vet inte hur det kommer tas emot. Egentligen räcker det med att de kommer och leker med barnen och äter tårta.
Jag tycker det är lite svårt att bestämma vad andra ska ge i present. Frågar de vad de ska köpa kan man ju ge förslag men annars tycker jag att gästerna får ge vad de vill.
Nu till dopet så frågade min familj vad Edward behövde och då sa jag att de gärna fick ge ett bidrag till en bilbarnstol. Så de gick ihop och köpte en bilbarnstol vilket vi är väldigt tacksamma för.
Annars har jag lite svårt för e
Iowhannah skrev 2019-05-20 13:23:48 följande:
Vi har nyligen bytt vårdcentral så 10-månaderskontrollen har inte blivit av än. Tydligen går inte sånt automatiskt så vi måste boka en tid själva, och vårdcentralens telefonkö är typ alltid full. Jag ska försöka igen i morgon bitti.
Alltså, tio månader. Fattar ni att våra bebisar snart inte är bebisar längre? Snart fyller de ett helt år! :O
Ni som har fler barn, hur tänker ni kring födelsedagspresenter? Alice behöver ju ingenting. Hon har kläder, leksaker i mängder, pengar, mat, osv osv. Och man kan ju inte direkt ge bort upplevelser till en ettåring. Vi kommer slå in sonens gamla leksaker men släkten har liksom inget att ge eftersom inget behövs. Jag har tänkt be dem gå samman och typ köpa ett träd eller en bärbuske eller nåt, sånt kan man ju njuta av länge, men jag vet inte hur det kommer tas emot. Egentligen räcker det med att de kommer och leker med barnen och äter tårta.
Jag tycker att om gästerna frågar efter vad födelsedagsbarnet önskar sig/behöver så är det ju jättebra att kunna önska sig vad som helst, ett bidrag till något dyrt, någon specifik sak som barnet önskar sig eller så. Men jag skulle inte gå ut med en önskelista om inte gästerna frågat. En present är ju en present och oftast finns ju någon fin tanke bakom.
Sen brukar jag ta tillfället i akt och rensa inför kalas. Oftast finns det ju leksaker och kläder som behöver slängas eller som man kan ge bort till välgörenhet.