• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • stjärnasomärdin
    Sofieee skrev 2018-08-28 14:28:17 följande:

Hur mår ni? Jag har mått så bra de senaste veckorna att jag trott jag inbillat mig så bokade in ett privat ultraljud som idag visade ett tickande hjärta som satt på rätt plats. Så overkligt. Nu är det dags att vänta några veckor till på nästa ultraljud (v12 för kub) och efter det kan jag förhoppningvis börja tro att det händer. Känns som ?alla? har så mycket symptom och mår dåligt. Jag mår som vanligt förutom ömma bröst typ, inget illamående och jobbar och rider som vanligt. Antar att borde vara glad för det men känns också konstigt när man läser/hör om hur många som kräks och mår kasst.

Bakiskänsla här som kommer och går under dagen, hoppas det håller sig där och inte utvecklas till renodlat illamående! Haft i 1,5 vecka typ fast mer sällan i början,

återkommande under hela dagen nu de senaste dagarna. Tycker de ömma brösten blivit mindre ömma senaste veckan men fortfarande där. Ingen trötthet, uppblåst mage eller vad för symtom man mer kan ha ännu ;) Skulle säga att jag har mer symtom denna graviditeten än de andra tre, dock inget som påverkar mig i vardag/jobb just nu.
  • Eloons

Ultraljud idag, stämde bra med dateringen och det var ett foster med ett hjärta som slog. Så skönt!

• nadie2019
    edina966 skrev 2018-08-29 12:42:26 följande:

Hej alla mammor!

Vill säga grattis till er alla och lycka till, och vill

Samtidigt presentera gravidkudde / u kudde som någon av er har behov till????.

Jag skulle önska en gravidkudde. Har du några förslag?
  • nadie2019
    edina966 skrev 2018-08-29 12:42:26 följande:

Hej alla mammor!

Vill säga grattis till er alla och lycka till, och vill

Samtidigt presentera gravidkudde / u kudde som någon av er har behov till????.

Jag skulle önska en gravidkudde. Har du några förslag?
    Jinxedqueen skrev 2018-07-20 20:10:24 följande:

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!

Hej jag bor i älvsjö med min sambo, och är 27. Är i vecka 7. Vad roligt att det är någon i samma ålder som än själv i Stockholm. När är det beräknat?
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-29 20:56:36 följande:

Ultraljud idag, stämde bra med dateringen och det var ett foster med ett hjärta som slog. Så skönt!

Åhh vad mysigt att få se bebis på ultraljud! <3 Och härligt att allt såg bra ut :) hår långt gången är du nu?
  • FloraLinnéa
    Sofieee skrev 2018-08-29 10:02:04 följande:

Enligt appar och barnmorska var jag i 8+2 men nu efter ultraljud 7+6 och det gick fint att se via vanligt ultraljud, suddig bild dock så hon frågade om jag ville göra vaginalt ocksåmen kände att det inte behövdes då vi fick se att hjärtat slog och att det satt på rätt ställe vilket var syftet med ultraljudet. Tyclte lätt var värt 500 kronor :)

Det förstår jag! Här kostar det 700 kr men hade med glädje betalat det dubbla bara för att minska oron lite :)
  • Eloons
    Jahajaa skrev 2018-08-30 18:14:12 följande:

Åhh vad mysigt att få se bebis på ultraljud! <3 Och härligt att allt såg bra ut :) hår långt gången är du nu?

9+1!
  • jaktenpaflow

Hej hej, hoppar gärna in här! Är gravid i v 7 med syskon, har en tjej född 2016. Så himla spännande och hoppas bara att allt är bra med bönan! Försöker att inte oroa mig för MF och MA! Hur mår ni? Symptom?

• okändokänd2

När har alla bf?

Själv har jag 1 april och är redan i v10, tycker de har gått så snabbt nu i slutet!

• okändokänd2

När har alla bf?

Själv har jag 1 april och är redan i v10, tycker de har gått så snabbt nu i slutet!

Svar på tråden Vi som har bf April 2019