• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Eloons
    jaktenpaflow skrev 2018-09-03 23:19:15 följande:

Åh fick ni göra kuben tidigare? Försökte boka tid för det idag men den gjorde endast runt v 13.

Ska nämligen åka bort en månad i oktoberoch skulle gärna vilja göra kub precis innan vi åker men v 13 är i mitten av oktober. Annars kanske vi får göra utomlands. Någon som gjort kub utomlands?

Okej märkte du av det förra grav också? Äsch magen kommer ju förr eller senare:) Bara vetskapen om att det är en liten bebis där inne och känns rörelser är underbart:)

Nää kub är inte gjort ännu och i förra grav gjordes den i vecka 12 tror jag...

Jo men det tycker jag, fick aldrig så stor mage upplevde jag men sen om man kollar på bilder så kanske man tänker om haha. Dock vet jag inte om just bakåtliggande livmoder plus moderkakan i framvägg gjorde så att jag knappt kände henne, det var riktigt jobbigt... men hon kom ut ganska liten också trots 10 dagar över tiden. Men det vart en del besök hos förlossningen för ultraljud då jag som sagt inte kände henne supermycket!
  • Mickis1984
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:34:27 följande:

När har alla bf?

Själv har jag 1 april och är redan i v10, tycker de har gått så snabbt nu i slutet!

Åh va roligt då är jag bara 1v efter dig :)
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-09-04 06:34:57 följande:

Jag har en treåring hemma sedan tidigare. Efter samtal med MVC igår bestämde de min graviditet till vecka 8 (7+4) och att inget UL för att bestämma längden behövs. Vi får väl sen på KUB om de prickade rätt men de lät ganska så trygga med det efter överläggning :)

Vad kul då ligger vi rätt lika, jag är i v 8 7+1 :) När har du BF?
  • jaktenpaflow
    Eloons skrev 2018-09-04 07:00:22 följande:

Nää kub är inte gjort ännu och i förra grav gjordes den i vecka 12 tror jag...

Jo men det tycker jag, fick aldrig så stor mage upplevde jag men sen om man kollar på bilder så kanske man tänker om haha. Dock vet jag inte om just bakåtliggande livmoder plus moderkakan i framvägg gjorde så att jag knappt kände henne, det var riktigt jobbigt... men hon kom ut ganska liten också trots 10 dagar över tiden. Men det vart en del besök hos förlossningen för ultraljud då jag som sagt inte kände henne supermycket!

Usch vad jobbigt:( Då är det skönt med doppler...
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-04 14:39:20 följande:

Vad kul då ligger vi rätt lika, jag är i v 8 7+1 :) När har du BF?

Ja verkligen! Apparna säger BF 17:e eller 18:e april beroende på app. Får se vad de säger på KUB. Och du + tre dagar då?
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-09-04 17:08:32 följande:

Ja verkligen! Apparna säger BF 17:e eller 18:e april beroende på app. Får se vad de säger på KUB. Och du + tre dagar då?

Ja precis typ 22 april! :) Vi har gjort ivf så det känns som att det borde stämma. Men vi gör ju tidigt ultraljud om en vecka så då får vi se. Det jobbiga är att vi vill göra kub men vi är bortresta hela oktober så då infaller kub veckan när vi är borta... vet inte riktigt hur vi ska göra...
  • Lilyje

Jag är beräknad till den 26e april så jag hoppar in här.

Var och tog progesteron prov idag, och visar sig att jag måste ta progesterontabletter. Fick göra det med min förra graviditet med.

Bokade även in tid till ultraljud och inskrivning den 1e oktober!

• Gurkan25

Hej! Väntar mitt andra barn och är i vecka 9. Varit på inskrivningen och allt såg bra ut. Har sedan tidigare en son som fyller ett år i december så detta var inte planerat men vi är jätteglada. Hoppas ni andra mår bra! Har bf 15 april.

Benjamin 24/12-2017
  • Tigeeerrr

Hej allihopa. Är det någon mer som lider av extrem illamående och kräkningar? Jag har fått utskriven medicin, men den gör mig otroligt trött. Hur hanterar ni illamåendet, kräkningar och trötthet? Är i vecka ca 10 tror jag.

• Jahajaa

Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)

Svar på tråden Vi som har bf April 2019