• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Freijah
    missgeting skrev 2018-08-24 21:32:14 följande:

Så kul att det är så många med bf i april. Hur mår ni? Jag har väldiga problem med illamående, vallningar och yrsel.

Mottar gärna era bästa tips mot illamående då det börjar gå ut över både jobb och fritid. Fick sjukskriva mig i onsdags och låg i princip utslagen hela dagen utan att få i mig något förrän på kvällen.Olika typer av socker/ godis är det som funkar för mig för att bryta illamåendet men det känns ju inte nyttigt eller hållbart i längden. Har massor av nyttiga matlådor i kylen och frysen som magen bara vänder sig om av bara tanken att värma upp. Kan äta det mesta en gång men sen när illamåendet kommer gör det att jag inte får i mig det nästa gång. Fått kasta massor av matlådor på jobbet som inte fått ner och fått äta mackor istället. Att äta mackor, frukt och godis känns ju inte riktigt i linje med livsmedelverkets rekommendationer... ångesten börjar smyga sig på. Tips någon?

Inget specielltillamående här, (än, är ju bara i vecka 6) men det som funkat för mig i tidigare graviditeter är ginger ale, salta kex och gurka!

Samt att alltid ha ett knäckebröd eller liknande brevid sängen att knapra på när jag vaknar.
  • missgeting
    Sooli skrev 2018-08-26 09:43:28 följande:

Har också illamående och varit hemma i veckan. Äter dock inte godis så har inget sådant hemma. Känns ju inte som man har så mkt alternativ om allt annat vänder sig i magen. Jag försöker tänka på att hålla blodsockret på en jämn nivå och då är det lättare att äta bra. Har även ingefärate att ta till. Försöker dricka det varje dag.

Har också upptäckt ingefärate. Senare dagarna har jag börjat morgonen med citronvatten och Ingefärate och känner att det hjälpt lite.
  • stjärnasomärdin
    missgeting skrev 2018-08-26 17:39:55 följande:

Har också upptäckt ingefärate. Senare dagarna har jag börjat morgonen med citronvatten och Ingefärate och känner att det hjälpt lite.

Vad dricker ni för ingefärate? Försökte hitta ett i affären förut i förebyggande syfte men hittade inget som inte var grönt te/örtte så tänkte jag kanske kan få kite hjälp här så blir det kanske lättare att hitta rätt ;)
  • hoppasbli4
    Beares skrev 2018-08-23 09:32:05 följande:

Hej, plussade häromdagen och har BF den 25e april. Startade en FB grupp igår kväll som jag tänkte man kunde samlas och följa varandra? Vill ni vara med skriv en FB mejladress här så kan jag lägga till er. Finns många grupper med flera 100pers men jag skulle vilja ha en liten mindre på ca ´40-50pers

Jag är gärna med har skickar pm.
  • Beares
    missgeting skrev 2018-08-24 21:32:14 följande:

Så kul att det är så många med bf i april. Hur mår ni? Jag har väldiga problem med illamående, vallningar och yrsel.

Mottar gärna era bästa tips mot illamående då det börjar gå ut över både jobb och fritid. Fick sjukskriva mig i onsdags och låg i princip utslagen hela dagen utan att få i mig något förrän på kvällen.Olika typer av socker/ godis är det som funkar för mig för att bryta illamåendet men det känns ju inte nyttigt eller hållbart i längden. Har massor av nyttiga matlådor i kylen och frysen som magen bara vänder sig om av bara tanken att värma upp. Kan äta det mesta en gång men sen när illamåendet kommer gör det att jag inte får i mig det nästa gång. Fått kasta massor av matlådor på jobbet som inte fått ner och fått äta mackor istället. Att äta mackor, frukt och godis känns ju inte riktigt i linje med livsmedelverkets rekommendationer... ångesten börjar smyga sig på. Tips någon?

www.facebook.com/groups/1802955236480579/%3AAdzjvvrY39KS3m2VufwitYNQHzUeV9A-OZq1rmXwfUw0rA

ansök så godkänner jag Glad

• Beares
    Aga8 skrev 2018-08-25 23:49:08 följande:
    Hej!

Jag plussade i måndags och väntar mitt andra barn. Jag är jättegärna med i en mindre fb-grupp! <3

Hur skriver man en fb-mailadress?

Vad roligt! =) här är länken.

www.facebook.com/groups/1802955236480579/%3AAdzjvvrY39KS3m2VufwitYNQHzUeV9A-OZq1rmXwfUw0rA

sök så godkänner jag :)

• Sooli
    stjärnasomärdin skrev 2018-08-26 18:28:56 följande:

Vad dricker ni för ingefärate? Försökte hitta ett i affären förut i förebyggande syfte men hittade inget som inte var grönt te/örtte så tänkte jag kanske kan få kite hjälp här så blir det kanske lättare att hitta rätt ;)

Vi gör eget. River ingefära. Häller på vatten och låter det sedan dra. Silar och tillsätter citron. När jag dricker blandar jag det med ljummet vatten om jag har honung annars kallt vatten. Gör minst 1 liter jättestarkt varje gång så räcker det länge.
  • stjärnasomärdin
    Sooli skrev 2018-08-26 19:53:06 följande:

Vi gör eget. River ingefära. Häller på vatten och låter det sedan dra. Silar och tillsätter citron. När jag dricker blandar jag det med ljummet vatten om jag har honung annars kallt vatten. Gör minst 1 liter jättestarkt varje gång så räcker det länge.

Smaaaart! Tack :)
  • stjärnasomärdin

Någon som har erfarenhet av ömma körtlar i armhålorna? Funderar på om det är något som har med graviditeten att göra... Vänster armhåla har en stor svullnad, lite röd och så öm att det gör ont att lyfta på armen eller sätta på deo ;)

Svar på tråden Vi som har bf April 2019