• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Eloons
    Vesslan25 skrev 2018-08-20 23:05:49 följande:

V 6+6 och foglossning så jag knappt kan stå upp. Fasiken va tjörvigt det kommer bli på jobbet imorgon. Har ju inte direkt berättat för någon. Och har lite osnyggt maskat mig ifrån vissa arbetsuppgifter senaste tiden då jag har ett tungt jobb med just nu olämpliga maskiner.

Är det någon av er som varit med om detta?

Borde jag bara berätta för att slippa ev. skitsnack av kollegorna eller ska jag smyga på några veckor till?

Tycker du gör precis som du vill, jag berättade tidigt min första graviditet då jag var väldigt illamående och jobbar mycket med service så behövde informera mina kollegor.

Känns det skönt att berätta för att slippa skitsnack så gör det, annars struntar du i det för du har en anledning som de inte behöver veta om just nu!
  • 94Felicia
    lovisaandersson skrev 2018-08-20 21:52:42 följande:

Känns som brutal mensvärk ???? inte känt av trötthet än men det kommer säkert snart. Hoppas man ska slippa illamåendet utöver det jag har i samband med molvärken.

När är du beräknad? :)

Ja precis, en kväll hade ja så ont att ja va tvungen att stå upp lutad över sängen. Enligt appen jag har är ja beräknad 6/4 ???? på min svärmors födelsedag hehe. Men ska till bm idag så får väl veta idag exakt när :)
  • Snowflingan

Hej på er!

Jag plussade igår efter nästan 2 års försök!! Började må konstigt i söndags och hade utslag på halsen och kroppen så tog sedan ett test på måndag som var positivt!

Är snart 24 år och bor i Täby, fästmannen är 25. Ansökte om att gå med i gruppen på Facebook. Visst syns det inte att man är med i den?

Än så länge har jag haft mycket molvärk, tror ibland att mensen ska komma, EXTREMT ömma bröst och illamående igår kväll och lite nu på förmiddagen

• Aga8
    Snowflingan skrev 2018-08-21 10:28:55 följande:

Hej på er!

Jag plussade igår efter nästan 2 års försök!! Började må konstigt i söndags och hade utslag på halsen och kroppen så tog sedan ett test på måndag som var positivt!

Är snart 24 år och bor i Täby, fästmannen är 25. Ansökte om att gå med i gruppen på Facebook. Visst syns det inte att man är med i den?

Än så länge har jag haft mycket molvärk, tror ibland att mensen ska komma, EXTREMT ömma bröst och illamående igår kväll och lite nu på förmiddagen

Grattis till plusset! Det måste ha varit väldigt efterlängtat. Hur långt gången tror du att du är? :)
  • Snowflingan
    Aga8 skrev 2018-08-21 12:02:26 följande:

Grattis till plusset! Det måste ha varit väldigt efterlängtat. Hur långt gången tror du att du är? :)

Tack så mycket! Enligt en app är jag i v5(4+4) och har bf 26 april :D
  • malinsarbacken

Fick troligtvis ett MF idag i vecka 6+2. Blödning sen igår som tilltagit ordentligt nu med smärta i rygg och äggstockar. Fick ett VUL idag där de såg en begynnelse till graviditet åtminstone som var daterad til v 4+0 i sådant fall. Får förhoppningsvis det bekräftat om en vecka då jag ska tillbaka på VUL igen. Sen är det bara att försöka igen.. var enormt ledsen igår samt imorse men nu känns det mer som att om det var fel på embryot från början så finns det inget man kan göra :(

• Vesslan25
    Eloons skrev 2018-08-21 06:26:15 följande:

Tycker du gör precis som du vill, jag berättade tidigt min första graviditet då jag var väldigt illamående och jobbar mycket med service så behövde informera mina kollegor.

Känns det skönt att berätta för att slippa skitsnack så gör det, annars struntar du i det för du har en anledning som de inte behöver veta om just nu!

Tack! Det här är mitt andra barn och jag fick foglossning samma vecka sist också och var sjukskriven hela graviditeten. Jag sjukskrev mig faktiskt idag och imorgon åker jag utomlands i två veckor så berättar jag för kollegor när jag kommer hem. Så får mitt skumma beteende en förklaring då och graviditeten har kommit lite längre:)
  • Tiffany

idag kissade jag på stickan efter några veckors av illamående och extrem hunger haha SER NI?

• stjärnasomärdin
    malinsarbacken skrev 2018-08-21 12:50:56 följande:

Fick troligtvis ett MF idag i vecka 6+2. Blödning sen igår som tilltagit ordentligt nu med smärta i rygg och äggstockar. Fick ett VUL idag där de såg en begynnelse till graviditet åtminstone som var daterad til v 4+0 i sådant fall. Får förhoppningsvis det bekräftat om en vecka då jag ska tillbaka på VUL igen. Sen är det bara att försöka igen.. var enormt ledsen igår samt imorse men nu känns det mer som att om det var fel på embryot från början så finns det inget man kan göra :(

Jag beklagar och hoppas såklart att så inte är fallet! Fick själv missfall i vecka 6+3 i juni och blev sedan gravid direkt igen utan mens emellan! Önskar er lycka till!
  • lovisaandersson
    malinsarbacken skrev 2018-08-21 12:50:56 följande:

Beklagar verkligen :(
Svar på tråden Vi som har bf April 2019