• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • _Lini

En till som plussat.. vet inte vilken vecka men någon gång i april. Har en 8 månaders hemma så det blir tätt. Helt underbart att få möjligheten att bli gravid igen!

• Sabo

Hejsan alla, hoppas att det är okej att jag hoppar in här...
    Plussade idag med första barnet, har lite panik och har själv räknat ut att det ska komma någon gång i april!:D

• Malenebengtsson

Hejsan! Jag hoppar gärna in här... plussade igår ????????be 28/4-19 , ha de varit roligt att följa ändra blivande mammor.

Detta är min 3dje graviditet.

På 4de försöket tog det sig.

Hoppas ni alla mår bra!

Mvh

• Aga8

Hej!

Är 31 år och har idag plussat med nr 2! <3 BIM idag, fattar knappt att det är sant. :D borde ha bf i april.

Har haft vansinnigt mycket halsbränna i en vecka och väldigt ?bullrig? mage, så det är de enda symptomen än så länge. :)

• lovisaandersson

Hej!

Plussade i lördags på bim -2. Första barnet! Idag v 4+3. Beräknat 25 april. Har börjat få väldigtont i magen som kraftig mensvärk.

Hur har ni mått/mår?

• 94Felicia
    lovisaandersson skrev 2018-08-20 17:31:25 följande:

Hej!

Plussade i lördags på bim -2. Första barnet! Idag v 4+3. Beräknat 25 april. Har börjat få väldigtont i magen som kraftig mensvärk.

Hur har ni mått/mår?

Jag har gått in i v.8 och jag har faktiskt mått ganska bra! Är super trött och haft sån magont. Sen förra veckan mådde jag illa som 17 men det verkar ha lagt sig! :)
  • 94Felicia

Jag måste bara fråga er andra som har gått lite längre än mig! Jag väntar som sagt mitt första barn, och jag ska på hälsosamtal i morgon. Men de jag undrar är när man får göra kub testet, vilken vecka är man i ?

• _Lini
    94Felicia skrev 2018-08-20 20:35:27 följande:

Jag måste bara fråga er andra som har gått lite längre än mig! Jag väntar som sagt mitt första barn, och jag ska på hälsosamtal i morgon. Men de jag undrar är när man får göra kub testet, vilken vecka är man i ?

Blodprov tas någon vecka innan

Och kub med ultralhud genomförs i v12
  • lovisaandersson
    94Felicia skrev 2018-08-20 20:34:04 följande:

Jag har gått in i v.8 och jag har faktiskt mått ganska bra! Är super trött och haft sån magont. Sen förra veckan mådde jag illa som 17 men det verkar ha lagt sig! :)

Känns som brutal mensvärk ???? inte känt av trötthet än men det kommer säkert snart. Hoppas man ska slippa illamåendet utöver det jag har i samband med molvärken.

När är du beräknad? :)
  • Vesslan25

V 6+6 och foglossning så jag knappt kan stå upp. Fasiken va tjörvigt det kommer bli på jobbet imorgon. Har ju inte direkt berättat för någon. Och har lite osnyggt maskat mig ifrån vissa arbetsuppgifter senaste tiden då jag har ett tungt jobb med just nu olämpliga maskiner.

Är det någon av er som varit med om detta?

Borde jag bara berätta för att slippa ev. skitsnack av kollegorna eller ska jag smyga på några veckor till?

Svar på tråden Vi som har bf April 2019