Inlägg från: Jahajaa |Visa alla inlägg
  • Jahajaa

Vi som har bf April 2019

Hoppar gärna in här! :) Är 29år och gravid med första barnet i vecka 6+0 idag. Beräknad BF 12/4 enligt Natural Cycles.

Funderar på när man kontaktar MVC? Hur gör ni andra? Väntar ni eller ringer ni redan nu? Jag känner själv att jag vill avvakta ett par veckor så att graviditeten känns lite säkrare, men vet inte riktigt..

• Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-16 23:05:28 följande:

Jag ringde så fort jag plussade, det gjorde jag båda graviditeter. Kan vara mycket att göra på vissa Mvc, jag fick tid 10/9 och är då runt vecka 10-11. Och jag ringde när jag plussade i vecka 5!

Oj! Det var lång tid! Isf är det kanske bäst att ringa på en gång.. egentligen hade jag velat få på ett tidigt vul först och se så att allt stod rätt till innan jag ringer men då kanske man får vänta jättelänge med att bli inskriven :/ jag ska nog ringa dom någon gång i nästa vecka :) Tack för svar! Känner att jag inte har någon koll på allt sånt här, haha :)
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-17 07:44:04 följande:

Ja jag bokade ett ultraljud till den 29/8

Spännande! :D Vilken vecka är du i då? Är det privatgyn du bokat hos isf? Jag vill boka in ett tidigt vul just bara för att kunna lita på att det verkligen är någonting där, att hjärtat slår o.s.v. Det känns ju hemskt länge att vänta till vecka 18-20 med UL som man måste annars :)
  • Jahajaa
    Nathiis skrev 2018-08-17 07:58:50 följande:

Jag kontaktade när jag fick plus, fick inte inskrivningstid förrän v12 och kommer nästan vara i 14 vid ultraljudet ^^ Verkar som att många mottagningar har mycket att göra.

Ja, då är det nog bäst att ringa på en gång :) får du göra ultraljudet så tidigt, eller bokar du in det och betalar själv? Här får man bara ett UL i vecka 18-20...
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-17 19:45:51 följande:
    9+0 är jag i då! Ja precis, ett privat. Ja men det känner jag med, plus att jag mår så dåligt till och från och känner att vi vill berätta för våra familjer men vill veta att allt står rätt till. Får inte du kub-test om du vill runt vecka 12?
    Eftersom jag är ny inom det här ämnet (gravid) ;) haha, så hade jag ärligt talat ingen riktig koll på kubtestet.. (visste inte att det ingick ultraljud). gick in och läste lite och det verkar det som att man får det om man vill. :) frågan är om man vill? vet inte hur jag skulle kunna ta beslutet att avbryta graviditeten eller ej om det visar sig att risken är stor för något fel.. ska du göra kub?
  • Jahajaa

Och där kom första spyan, vecka 6+2.. Mått hur bra som helst fram till igår och önskat mig symptom. Som dom säger,. ?Be careful what you wish for, cuz you just might get it all? ;) haha

• Jahajaa
    soffipropp1987 skrev 2018-08-18 18:50:49 följande:

Välkomnar v.7 med illamående som triggas av allt som inte är frukt. Kaffe har jag hållt mig till max 3 koppar om dagen men har inte ens kunnat känna doften av det. Så har idag istället legat med huvudvärk som triggat illamåendet och jag har knappt fått i mig någon mat. Sambon åkte o hämtade pizza o jag bad honom köpa med en Coca Cola hem. När jag fått i mig halva så är nästan huvudvärken borta och så också illamåendet... Koffeinbrist deluxe!! Får nog köpa hem ett gäng coca cola för att undvika fler såna här dagar. Håller tummarna för att illamåendet går över om ett tag, man är inte stor när man mår dåligt.

Smart! :D Känner igen mig sjukt mycket, började dagen med att kräkas, sen inte varit direkt sugen på något mer än vattenmelon och spagetti med ketchup :p har också haft sjukt ont i huvudet idag, men inte sugen på kaffe,,. Ska också be sambon köpa med cola från affären! Tack för tipset :D
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-27 08:00:20 följande:

Igår kom första spyan på kvällen, det var inte kul alls... hoppas på första och sista haha. Men nu på onsdag väntar första ultraljudet!! Så spännande

Åhh spännande med ultraljud! Vilken vecka är du i? Har du bokat privat eller får du det av MVC? Jag kräktes en gång i början på vecka 7 (6+2), har klarat mig efter det och är i vecka 7+4 nu :) håller tummarna för att du också slipper ;)
  • Jahajaa
    stjärnasomärdin skrev 2018-08-27 06:17:09 följande:

Någon som har erfarenhet av ömma körtlar i armhålorna? Funderar på om det är något som har med graviditeten att göra... Vänster armhåla har en stor svullnad, lite röd och så öm att det gör ont att lyfta på armen eller sätta på deo ;)

Låter som en svullen lymfkörtel.. jag brukar få det när jag har en infektion på gång i kroppen så du kanske håller på att bli sjuk? Vet inte om man kan få det p.g.a graviditet men det är ju möjligt :)
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-29 20:56:36 följande:

Ultraljud idag, stämde bra med dateringen och det var ett foster med ett hjärta som slog. Så skönt!

Åhh vad mysigt att få se bebis på ultraljud! <3 Och härligt att allt såg bra ut :) hår långt gången är du nu?
Svar på tråden Vi som har bf April 2019