Vad köper du till läraren?
Hej,
Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?
Hej,
Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?
Jo, gåvor av "obetydligt värde" är ok, tex tårtor, blommor eller en virkad grytlapp.
Nu handlar detta dock inte om läkare utan om lärare. Jag vet att i alla fall lärarna i vår kommun får ta emot gåvor. Jag skulle gärna ge något i år eftersom bägge barnen slutar på sin avdelning, men jag har så svårt att komma på något lämpligt. Troligtvis ger jag ingenting till yngsta barnets pedagoger - de har inte varit bra, och hon byter bara avdelning. Äldsta barnet börjar skolan, och där blir det nog någon gåva, men kan inte bestämma mig.
Du Anonym(...) som har starka åsikter om sådant du INTE vill ha... vad skulle vara ok? En stor chokladkartong till fikarummet? En liten krukväxt till varje pedagog (4 st)? Är det något du någon gång har uppskattat?
Har köpt smågodis och fyllt en egentillverkad strut. Sen ett hemgjort kort med en glad hälsning från barnet. Kostnad ca 20kr.
Inget. Men så är jag lärare också.
P.S. Doftande saker är SVÅRT att ge bort så det blir bra. Vet du att läraren gillar detta?
Jag undrar bara varför ni köper presenter till en människa som gör ett avlönat arbete som ni betalat via skattsedeln...
Jag undrar bara varför ni köper presenter till en människa som gör ett avlönat arbete som ni betalat via skattsedeln...
Vi bor i USA och här förväntas man ge present/pengar på sommar och jul. Jag ger presentkort till sommar och jul till alla lärare/pedagoger. Vet inte vad dom vill ha så tycker presentkort till Target eller Amazon är bra så kan dom köpa vad dom vill. Ger $50 till dotterns klassföreståndare, $25 till yngstas pedagoger för det är 5 stycken så jag har inte råd att ge $50 var till alla. Ger också $25 till busschauffören. Blir $200 totalt vilket jag tycker är mycket, men vet att många ger $100 var till alla lärare och pedagoger.
Oj jag glömde jag ger också $50 till dotterns speciallärare så det blir $250, så $500 totalt på ett år i presenter till lärare. Ni har det bra i Sverige!
Nu är inte jag lärare men åsikten om att allt skit bara slängs som läraren här ovan fick å att de inte uppskattades tycker jag låter lite knäppt. tänk om man skulle göra samma med sina barn, åh en ljuslykta för 20 kronor, skit ful den vill ja inte ha. du lilla barn köp aldrig nån present till mamma nått mer för ja vill inte ha ditt skräp som som du kommer med.
Det är väll ändå själva gesten i en liten symbolisk grej tycker jag. som den där oanvändbara smörkniven som ungarna kommer hem med från Slöjden och ger bort i present lagomt till mors dag. jag älskar den, nä jag har inte användning av den, nä den är inte fin. men en annan människa har lagt ner tid å själ i den till mig och de älskar jag.
lite samma är de vell med en present till dagisfröknar/lärare, dom har inte bara gjort sitt jobb med mina barn dom har även lagt ner sitt hjärta och själ i dom. de minsta man kan göra är vell att ge bort en liten symbolisk present för att verkligen visa att man uppskattar just de, att dom gjort mer än sitt jobb.
så tänker jag iaf. och sen ska de ju va just en symbolisk grej, inget svindyrt för då sätter man ju lärarna i en obekväm sits. men nått för max en 100 från barnen är rimligt tycker jag ????