Vad köper du till läraren?
Nu är inte jag lärare men åsikten om att allt skit bara slängs som läraren här ovan fick å att de inte uppskattades tycker jag låter lite knäppt. tänk om man skulle göra samma med sina barn, åh en ljuslykta för 20 kronor, skit ful den vill ja inte ha. du lilla barn köp aldrig nån present till mamma nått mer för ja vill inte ha ditt skräp som som du kommer med.
Det är väll ändå själva gesten i en liten symbolisk grej tycker jag. som den där oanvändbara smörkniven som ungarna kommer hem med från Slöjden och ger bort i present lagomt till mors dag. jag älskar den, nä jag har inte användning av den, nä den är inte fin. men en annan människa har lagt ner tid å själ i den till mig och de älskar jag.
lite samma är de vell med en present till dagisfröknar/lärare, dom har inte bara gjort sitt jobb med mina barn dom har även lagt ner sitt hjärta och själ i dom. de minsta man kan göra är vell att ge bort en liten symbolisk present för att verkligen visa att man uppskattar just de, att dom gjort mer än sitt jobb.
så tänker jag iaf. och sen ska de ju va just en symbolisk grej, inget svindyrt för då sätter man ju lärarna i en obekväm sits. men nått för max en 100 från barnen är rimligt tycker jag ????