• Sommartider2018

Vad köper du till läraren?

Hej,

Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?

• Svar på tråden Vad köper du till läraren?
  • Cornellia

Ingenting.

Så otroligt skönt att klassföräldrarna tog hand om det där, i höstas samlades det in en liten peng som skulle räcka till halloweendisco, våraktivitet med klassen och blomma/present både vid jul och sommar.

Jag vill minnas att i julas fick dom presentkort på hotellfrukost, och nu skulle dom få biobiljetter och nån blomma. Känns lagom.  

• Anonym (Fråga)

Hudvårdsprodukter måste vara sämsta gåvan. Vuxna människor brukar ha märken de gillar. Jag skulle tex aldrig använda annat än eko och rena produkter utan sls, parabener o parfym. Använder tex rent sheasmör.

Då måste man känna en person väl om det ska gå hem.

Brukar köpa tex eko lokalproducerad rabarbersaft, lyxig choklad, presentkort, en tavla på en viktig del av staden där vi bor, grillshutney osv

• Anonym (Fråga)
    Fru Ve skrev 2018-06-11 15:21:16 följande:

Vi tänkte köpa gåvobrev hos rädda barnen så fattiga barn får gå i skolan. Bra present åt en lärare tycker jag. Och de slipper krimskrams.

Men alla står inte bakom dessa typer av organisationer. Som lärare skulle jag inte uppskatta detta. Kolla upp bakgrunden så finns det mycket skumt med de flesta organisationer.
  • Fru Ve
    Anonym (Fråga) skrev 2018-06-11 15:35:35 följande:

Men alla står inte bakom dessa typer av organisationer. Som lärare skulle jag inte uppskatta detta. Kolla upp bakgrunden så finns det mycket skumt med de flesta organisationer.

Fast typ rädda barnen känns ju seriöst....?
  • Fru Ve

Och de fattiga barn som får gå i skolan uppskattar det nog också.
  • Anonym (mor)
    Fru Ve skrev 2018-06-11 15:39:47 följande:
    Fast typ rädda barnen känns ju seriöst....?
    De har ett seriöst namn. Hur mkt tror du VERKLIGEN kommer fram till de "rädda" barnen när GD och mellanchefer och en gigantisk administration fått sitt? Visst bättre att skänka en hundring och 2.50 kommer fram än att inte skänka ngt alls...............
  • Anonym (mor)
  • zdudmwml
    Visst finns det anledning att ifrågasätta organisationerna MEN det är verkligen inte ett bättre alternativ att inte ge alls för då blir barnen helt utan.

Dessutom ska chefer även i sådana organisationer få en avtalsenlig lön. De allra flesta avlönade inom dessa organisationer har redan nu  LÄGRE löner än motsvarande i privat och offentlig verksamhet.

Man kan helt enkelt inte kräva att de ska jobba gratis bara för att de jobbar för en god sak lika lite som man kan kräva att du ska göra det.
  • Sommartider2018
    Anonym (Fråga) skrev 2018-06-11 15:33:20 följande:

Hudvårdsprodukter måste vara sämsta gåvan. Vuxna människor brukar ha märken de gillar. Jag skulle tex aldrig använda annat än eko och rena produkter utan sls, parabener o parfym. Använder tex rent sheasmör.

Då måste man känna en person väl om det ska gå hem.

Brukar köpa tex eko lokalproducerad rabarbersaft, lyxig choklad, presentkort, en tavla på en viktig del av staden där vi bor, grillshutney osv

Ja det är ju en risk. Men jag håller inte med om att det är sämsta gåvan. Jag skulle hellre få en skön handcreme än grillshutney eftersom jag inte grillar eller rabarbersaft eftersom jag inte gillar det. Men det är ju tanken som räknas och det finns nog alltid någon att ge vidare till. :)
Svar på tråden Vad köper du till läraren?