Vad köper du till läraren?
Hej,
Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?
Hej,
Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?
Jag tror ytterst få hånar de som försöker ge något. Det tror jag mer är lättkränkta personer som oftast väljer att känna sig kränkta så fort de inte får bekräftelse.
Håller med.
Jag tycker det verkar som att de allra flesta är kräsna när det gäller tvål och hudvårdsprodukter när man pratar med folk om det.Ja men om det är kartongen och paketet som är det viktiga så kan man ju ge bara den.Så bara för att DU vill ha hudvårdsprodukter så ger du det till andra. Okej. Det låter som att ditt främsta mål är att ge något som du och inte läraren uppskattar. Vill läraren också hellre ha handcreme än chutney och rabarbersaft? Som du ser av tråden är alla olika så man kan inte utgå från att alla i sin omgivning tycker likadant som 'mig'.
Hur tänkte du när du köper "väldoftande hudvårdsprodukter"?
DU tycker de kanske är väldoftande.
Fast gav du någonsin tanken på att läraren kanske inte gillar den typen av doft, eller ännu värre läraren kanske är rent av doftallergiker/-överkänslig.
Blommor och en flaska lyxig rom. (Inga problem, var vänner privat långt innan skolstart.)
Vad är en "neutral doft"?
Det är faktiskt subjektivt vad som klassas som "neutral doft", och att en s.k neutral doft "faller andra i smaken2 för att det faller dig i smaken.
Så jag köper inte det svaret med att "det går nog bra".
Sedan så brydde du dig inte ens att reflektera över att jag påtalade för dig att personen kan vara doftallergiker/-överkänslig. Men jag antar att det inte är viktigt för dig att ta med det i beräkningen. För det doftar ju såå gott.
Hur skall du kunna veta detta när du inte känner människan väl?
Vad är en "neutral doft"?
Det är faktiskt subjektivt vad som klassas som "neutral doft", och att en s.k neutral doft "faller andra i smaken2 för att det faller dig i smaken.
Så jag köper inte det svaret med att "det går nog bra".
Sedan så brydde du dig inte ens att reflektera över att jag påtalade för dig att personen kan vara doftallergiker/-överkänslig. Men jag antar att det inte är viktigt för dig att ta med det i beräkningen. För det doftar ju såå gott.
Hur skall du kunna veta detta när du inte känner människan väl?