• AnneSophia

Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?

"Beslutet i danska Folketinget om burkaförbud togs med stor majoritet ? 75 mot 30 röster. Dansk Folkeparti, De Konservative, Socialdemokraterna och Venstre röstade alla för".

Nyheteridag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?
  • AnneSophia

*Sen kan du såklart i din värld tycka att de inte alls är kristna eller inte alls judar. Du får ju tycka så. Men att blanda ihop det med att det är "fakta" är ju bara fel, helt enkelt.

Som sagt (som jag sa många sidor långt bak):

Vi tycker olika. Andra tycker olika som dig. Vad du tycker är inte fakta.

• Kawthar
    AnneSophia skrev 2018-06-29 18:04:55 följande:

Ja och tänka sig, folk FÅR bestämma själva! Det är inte enligt oanonyms regler bara.

Heterosexuella är inte samma sak. Vore skönt om du kunde sluta komma liknelser som inte stämmer.

Finns ju de som "tillhör judendomen" och är judar men ändå tror på Kristus och kallar sig kristna.

Sen kan du såklart i din värld tycka att de inte alla är kristna eller inte alls judar. Du för ju tycka så. Men att blanda ihop det med att det är "fakta" är ju bara fel helt enkelt.

Judar kan både eller antingen vara en folkgrupp och/eller tillhöra en religion. Alltså går det att vara jude (folkgruppen) och samtidigt vara muslim(följa islam). Du behöver skilja på folkgruppen och religionen. Däremot kan inte en muslim samtidigt vara kristen. Muslimer ser ex Jesus som en stor Profet och Gud som En. En kristen ser Jesus som Guds son eller Gud i mänsklig form(beroende på vilken kristen man frågar) och tror på treenigheten, något som en muslim aldrig gör. Inom bägge religionerna finns det olika tolkningar men aldrig i dessa grundprinciper.
  • oanonym
    AnneSophia skrev 2018-06-29 18:04:55 följande:

Ja och tänka sig, folk FÅR bestämma själva! Det är inte enligt oanonyms regler bara.

Heterosexuella är inte samma sak. Vore skönt om du kunde sluta komma liknelser som inte stämmer.

Finns ju de som "tillhör judendomen" och är judar men ändå tror på Kristus och kallar sig kristna.

Sen kan du såklart i din värld tycka att de inte alla är kristna eller inte alls judar. Du för ju tycka så. Men att blanda ihop det med att det är "fakta" är ju bara fel helt enkelt.

Ja, folk får bestämma själv. Din video du länkade till visar just det.

Enligt mig kan man inte tillhöra två motsägelsefulla läger.

Man kan inte tro att Jesus är Guds som samtidigt som man inte tror det. Sedan om folk vill kalla sig kristna muslimer så får de väl göra det om de vill. Men de kan inte ge någon grund för detta, så därför tror jag dem inte. När de kan ge en grund så tror jag dem.

De måste i så fall ändra på vissa religioner. Och då menar jag inte tolkningar, utan religioners kärna.
  • oanonym
    Kawthar skrev 2018-06-29 18:14:48 följande:

Judar kan både eller antingen vara en folkgrupp och/eller tillhöra en religion. Alltså går det att vara jude (folkgruppen) och samtidigt vara muslim(följa islam). Du behöver skilja på folkgruppen och religionen. Däremot kan inte en muslim samtidigt vara kristen. Muslimer ser ex Jesus som en stor Profet och Gud som En. En kristen ser Jesus som Guds son eller Gud i mänsklig form(beroende på vilken kristen man frågar) och tror på treenigheten, något som en muslim aldrig gör. Inom bägge religionerna finns det olika tolkningar men aldrig i dessa grundprinciper.

Lycka till ....
  • Kawthar
    AnneSophia skrev 2018-06-29 16:37:10 följande:

Du är medveten om att det finns judar som är kristna. Muslimer som kristna osv. Det är fullt möjligt alltså eftersom det finns sådana personer.

Kan du förklara hur en muslim kan vara kristen?
  • Kawthar
    oanonym skrev 2018-06-29 18:18:06 följande:

Lycka till ....

Jag försöker.. ;)
  • AnneSophia
    Kawthar skrev 2018-06-29 18:19:12 följande:

Kan du förklara hur en muslim kan vara kristen?

Är inte upp till mig att förklara utan du får väl fråga de som lever så. Eller tror du inte att det finns?
  • AnneSophia
    Kawthar skrev 2018-06-29 18:14:48 följande:

Jo. Det går. Eller de som är det, de finns kanske inte enligt dig?
  • AnneSophia
    oanonym skrev 2018-06-29 18:16:18 följande:

Ja, folk får bestämma själv. Din video du länkade till visar just det.

Enligt mig kan man inte tillhöra två motsägelsefulla läger.

Man kan inte tro att Jesus är Guds som samtidigt som man inte tror det. Sedan om folk vill kalla sig kristna muslimer så får de väl göra det om de vill. Men de kan inte ge någon grund för detta, så därför tror jag dem inte. När de kan ge en grund så tror jag dem.

De måste i så fall ändra på vissa religioner. Och då menar jag inte tolkningar, utan religioners kärna.

Nej, min video visade motsatsen. Dvs det du använder som argument. Att gå emot fakta. Jag pratar om tro, inte fakta.

Jag vet vad du tror och vad du tycker. Men det är inte samma som fakta.

Vi pratar inte religion, vi pratar individuell tro och att vara t ex kristen.
  • oanonym
    AnneSophia skrev 2018-06-29 20:15:06 följande:

Är inte upp till mig att förklara utan du får väl fråga de som lever så. Eller tror du inte att det finns?

Det finns säkert de som påstår att de är kristna muslimer.
Svar på tråden Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?