• Kawthar

Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?

AnneSophia skrev 2018-06-29 18:04:55 följande:

Ja och tänka sig, folk FÅR bestämma själva! Det är inte enligt oanonyms regler bara.

Heterosexuella är inte samma sak. Vore skönt om du kunde sluta komma liknelser som inte stämmer.

Finns ju de som "tillhör judendomen" och är judar men ändå tror på Kristus och kallar sig kristna.

Sen kan du såklart i din värld tycka att de inte alla är kristna eller inte alls judar. Du för ju tycka så. Men att blanda ihop det med att det är "fakta" är ju bara fel helt enkelt.

Judar kan både eller antingen vara en folkgrupp och/eller tillhöra en religion. Alltså går det att vara jude (folkgruppen) och samtidigt vara muslim(följa islam). Du behöver skilja på folkgruppen och religionen. Däremot kan inte en muslim samtidigt vara kristen. Muslimer ser ex Jesus som en stor Profet och Gud som En. En kristen ser Jesus som Guds son eller Gud i mänsklig form(beroende på vilken kristen man frågar) och tror på treenigheten, något som en muslim aldrig gör. Inom bägge religionerna finns det olika tolkningar men aldrig i dessa grundprinciper.
  • Kawthar
    AnneSophia skrev 2018-06-29 16:37:10 följande:

Du är medveten om att det finns judar som är kristna. Muslimer som kristna osv. Det är fullt möjligt alltså eftersom det finns sådana personer.

Kan du förklara hur en muslim kan vara kristen?
  • Kawthar
    oanonym skrev 2018-06-29 18:18:06 följande:

Lycka till ....

Jag försöker.. ;)
  • Kawthar
    AnneSophia skrev 2018-06-29 20:15:06 följande:

Är inte upp till mig att förklara utan du får väl fråga de som lever så. Eller tror du inte att det finns?

AnneSophia skrev 2018-06-29 20:16:53 följande:

Jo. Det går. Eller de som är det, de finns kanske inte enligt dig?

Det är du som kommer med påståendet , och försöker blanda ihop islam med kristendomen och göra ditt egna hopkok. Religionerna motsäger sig varandra från grunden.

Här är ett kapitel ur Koranen där Gud beskriver sig själv och ren monoteism

Al-Ikhlas

???? ???? ??????? ?????? ( 1 )

SÄG: "Han är Gud - En,

??????? ????????? ( 2 )

Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror.

???? ?????? ?????? ??????? ( 3 )

Han har inte avlat och inte blivit avlad,

?????? ????? ????? ??????? ?????? ( 4 )

och ingen finns som kan liknas vid Honom."

I dessa verser i Koranen är det Profet Jesus som talar

????? ?????? ?????? ??????? ???????? ?????????? ??????????? ????????

[19:30] [Då talade] han [till dem]: "Jag är Guds tjänare. Han har gett mig uppenbarelsen och kallat mig till profet;

??????????? ?????????? ?????? ??? ????? ???????????? ???????????? ???????????? ??? ?????? ??????

[19:31] Han har välsignat mig, var jag än befinner mig, och befallt mig att så länge jag lever förrätta bönen och ta mig an de fattiga

???????? ???????????? ?????? ??????????? ????????? ????????

[19:32] och att älska min moder och visa henne aktning - och Han har inte gjort mig till en eländig tyrann.

???????????? ??????? ?????? ???????? ???????? ??????? ???????? ???????? ??????

[19:33] [Guds] fred var med mig den dag jag föddes och skall vara med mig den dag jag dör och den dag då jag skall uppväckas från de döda."

??????? ?????? ????? ???????? ? ?????? ???????? ??????? ????? ???????????

[19:34] DETTA ÄR med sanna ord Jesus, Marias son, om vars [natur] de tvistar.

??? ????? ??????? ??? ????????? ??? ?????? ? ??????????? ? ????? ?????? ??????? ?????????? ??????? ???? ??? ?????????

[19:35] Guds [majestät] förbjuder att Han skulle ha en son; stor är Han i Sin härlighet! När Han beslutar att något skall vara, säger Han endast till det: "Var!" - och det är.

??????? ??????? ?????? ??????????? ???????????? ? ?????? ??????? ????????????

[19:36] Och [Jesus själv sade:] "Gud är min Herre och er Herre - Honom skall ni dyrka! Detta är en rak väg."

Jesus är och kommer endast vara en stor Profet i islam, oberoende av vad du eller någon annan påstår. Ha din personliga åsikt men håll den Rena Tron islam utanför. Bara för att det finns folk som kallar sig det ena eller det andra ändrar inte Guds välsignade ord vi vägleds genom i Koranen.
Svar på tråden Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?