• Sharper

Vägrar katt inne

18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!

• Svar på tråden Vägrar katt inne
  • Sharper
    molly50 skrev 2018-05-29 17:56:30 följande:

Så då ska det lukta kattkiss i hela huset tills de kommer hem,för att du inte gillar katten?

Jag åker ju inte direkt hem från jobbet för att se om katten kissat hemma? Läs mitt inlägg igen.

1. Bonusdottern är hemma först

2. Sambon och bonusson kommer hem sen

3. Jag och mina barn kommer hem sist.
  • lindalicious

Men vadå "då skänker jag bort katten". Man skänker inte bort djur bara sådär, eller köper djur bara sådär. Djur är inga slit och släng prylar, det är levande kännande varelser, förstår du inte det? Som att katten ska få leva hos dig på nåder. Usch. Tycker din sambo är dum i huvudet som skaffar djur innan alla är beredda på ansvaret och VILL ha djur, och du med som inte säger ifrån och stoppar det.

Ja för jättemånga vill ju ha en katt som pissar överallt eller har andra problem. Vad händer då, jo avlivning. Ytterligare ett liv...

Don't get mad, get even.
  • Hejjk
    Sharper skrev 2018-05-27 06:50:22 följande:

18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!

Och då ska du inte ha djur heller.
  • Sharper
    Hejjk skrev 2018-05-29 20:12:20 följande:

Och då ska du inte ha djur heller.

Nej katt vill jag inte ha, enbart för att hålla mössen borta isåfall. Jag har andra djur och dom tycker jag om, det är djur som jag vill ha.
  • Hejjk
    Sharper skrev 2018-05-29 20:47:16 följande:

Nej katt vill jag inte ha, enbart för att hålla mössen borta isåfall. Jag har andra djur och dom tycker jag om, det är djur som jag vill ha.

Uppenbarligen inte när du tror att djur bara är att skaffa och sen strunta i
  • Sharper
    Hejjk skrev 2018-05-29 20:52:21 följande:

Uppenbarligen inte när du tror att djur bara är att skaffa och sen strunta i

Det tror jag verkligen inte! Men nu är det inte JAG som skaffat någon katt. De djuren vi har tas om hand exemplariskt.
  • Hejjk
    Sharper skrev 2018-05-29 21:03:53 följande:

Det tror jag verkligen inte! Men nu är det inte JAG som skaffat någon katt. De djuren vi har tas om hand exemplariskt.

Det har jag svårt att tro med din syn på djur
  • Sharper
    Hejjk skrev 2018-05-29 21:27:04 följande:

Det har jag svårt att tro med din syn på djur

Min syn på djur? Det är katter jag inte tycker om...
  • Hejjk
    Sharper skrev 2018-05-29 21:38:41 följande:

Min syn på djur? Det är katter jag inte tycker om...

Och det är djur.
  • Minkoppte

Hoppas verkligen att du avstyr införskaffandet av katt. Det är inte rätt mot dig att övriga familjen skaffar fler djur utan ditt godkännande, och det är ännu mindre rätt att ha en katt "på nåder" som du beskriver det. Skillnaden är att du kan påverka din egen situation, det kan inte kattungen. Med privilegier följer ansvar. Ditt är att se till att ingen kattunge hamnar hos er från första början.

Svar på tråden Vägrar katt inne